חקירה נגד ‘יש עתיד’: חשד להדלפת מידע על ניצולי שואה

מפלגת יש עתיד, כך על פי החשד, שאבה ממאגר ממשלתי מידע על ניצולי שואה כדי לספר להם בקמפיין הבחירות האחרונות - על הישגי המפלגה • העונש על עבירה מסוג זה: ששה חודשי מאסר
דוד ליבוביץ
י"א אב התשע"ה / 26.07.2015 23:24

חקירה כנגד מפלגת ‘יש עתיד’: הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים פתחה בבדיקת חשד, לפיו מפלגתו של יאיר לפיד עשתה שימוש במאגר המידע הממשלתי המאגד את פרטיהם האישיים של ניצולי השואה בארץ, על מנת לקדם את ענייניה בבחירות האחרונות לכנסת.

מפלגת יש עתיד הקימה בממשלה הקודמת מאגר מידע ממשלתי, המאגד את פרטיהם האישיים של כל ניצולי השואה החיים בישראל.

רק שהמפלגה, כך על פי החשד, ניצלה את המאגר אותו יזמה כדי ליצור קשר עם ניצולי שואה, בקמפיין הבחירות האחרון, כדי לספר להם על הישגי לפיד ומפלגתו בכהונתם הקצרה.

יו”ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, וכתבה לו: “עולה החשש כי יש עתיד משתמשת במאגר ממשלתי לצורך קידום אינטרסים פוליטיים צרים, תוך הפרת זכותם הבסיסית של ניצולי השואה לפרטיות”.

משרד המשפטים פתח בימים אלו בחקירת העניין, והאחראים לעניין, במידה ואכן המאגר הממשלתי הודלף, עשויים לשאת בעונש של ששה חודשי מאסר.

מיש עתיד נמסר בתגובה: “אנו מביעים תמיהה על הפרסום ועל ההליך עצמו, שכן מדובר ברשימות תפוצה פתוחות שכל גוף או גורם יכול היה לבקש ולקבל, כפי שהובהר לרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים לפני חודשים רבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות