הצרות של ‘כולנו’: כך הפכו מייקל אורן וגלנט לכאב הראש של כחלון

הכנסת בקושי יצאה לדרכה - וכבר חריקות במפלגה הצעירה של משה כחלון • 'עושי הצרות' העיקריים הם שניים - ח"כ מייקל אורן, שהפך לכאב ראש, ושר הבינוי יואב גלנט, שהמתח בינו לבין שר האוצר ממריא לשיאים חדשים
יוני גרין
ה' תמוז התשע"ה / 22.06.2015 10:19

צרות בתוך ‘כולנו’ של כחלון: כיסים קטנים של אי שביעות רצון והתמרמרות כבר התפשטו בתוך המפלגה, אבל ‘עושי הצרות’ העיקריים הם שניים: חבר הכנסת מייקל אורן, שהפך בימים האחרונים לכאב ראש של ממש, והשר יואב גלנט, שהמתח בינו לבין כחלון אינו חדש, אבל ממריא לאחרונה לשיאים חדשים.

לפי דיווח של העיתונאי בן כספית ב’מעריב’, שר הבינוי יואב גלנט ממורמר מהעובדה שכחלון רוקן מתוכן את התיק שמסר לו. לפי כספית, בשיחות שגלנט מקיים לאחרונה עם גורמים ב’כולנו’ ומחוצה לה, הוא מביע את תסכולו מהעובדה שנותר כמעט ללא תעסוקה.

גם השני השני – כחלון ואנשיו הקרובים – מקטר על גלנט כמעט מהיום הראשון. אמירתו של גלנט מלפני כמה שבועות, כי בכל פרויקט דיור שייבנה על קרקעות מדינה יוקצו עד 5% מהדירות לדיור ציבורי, התקבלה אצל כחלון בהפתעה. האמירה לא תואמה עם כחלון או עם אנשיו ונתפסת כהבטחה חסרת כיסוי שלא נאמרה בסמכות או בעקבות תכנון מוקדם.

גלנט סינדל בעצם את כחלון כי הוא מתבסס על עיקרון שנמצא במצע ‘כולנו’, שאליו שר האוצר לא יכול להתכחש. האמירה הזו לא תרמה ליחסים בין שני הצדדים, שמוגדרים כעת כ’שלום קר’.

לפי כספית, מקורבי כחלון אומרים על האמירה הזו משפטים כמו ״אז גלנט אמר״, והסימנים הללו לא מבשרים טובות לגבי העתיד.

גלנט, כחלון

החזית הבוערת יותר כרגע ב’כולנו’ היא זו שהדליק, בהפתעה, מי שנראה במבט ראשון כ’חנון’ של המפלגה, השגריר לשעבר בוושינגטון, ד״ר מייקל אורן.

סדרת המאמרים שפרסם כקידום לספר ״בעלת ברית״ שכתב על תקופת כהונתו בוושינגטון נתפסת אצל שר האוצר כחלון כפיגוע אסטרטגי לכל דבר.

המאמר האחרון, שבו אורן תולה את הסיבה למשיכתו של הנשיא אובמה לאסלאם בכך שננטש בילדותו על ידי שני אבות ממוצא מוסלמי, העצימה מאוד את המשבר מול הבית הלבן. הבעיה של כחלון היא שהדוברת של אורן התריעה כי הוא כתב שלושה מאמרים לקראת פרסום הספר. בינתיים פורסמו רק שניים מהם.

שר האוצר מיהר לשגר מכתב לשגריר ארה״ב דן שפירו, ולהתנער מדבריו של הח״כ הסורר שלו, אבל הנזק כבר נעשה.

מייקל אורן

לשני ‘עושי צרות’ אלה, כך לפי כספית, ניתן להוסיף את ח״כ אלי אלאלוף, שאינו מרוצה מהעובדה שלא זכה לתפקיד ביצועי. אללוף חגג כבר את גיל 70 ואין לו כוונה לבוא לפוליטיקה ליותר מקדנציה אחת. במצב הזה, הוא קיווה לתיק או לתפקיד ביצועי, שלא קיבל.

יחד עם זאת, חובה לציין כי אללוף מסתפק בהערות של אי שביעות רצון, אך מתפקד באופן מושלם מבחינת המפלגה, ומשתף פעולה באופן מלא עם מטרותיו של כחלון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לו רק היה מברר קודם
    29/06/2015 19:57
    דוד
  1. מה עמיתיו של גלנט למטה הכללי חושבים עליו, הוא לא היה עושה את הטעות הזאת.