“תגובת הליכוד מוזרה. מתאים להיסטריים מהבית היהודי”

שר החוץ הגיב לדברים שאמרו בליכוד, לפיהם מי שיצביע ל'ישראל ביתנו' יביא להקמת ממשלת שמאל: "זה אולי מתאים לבית היהודי שהיא מפלגה היסטרית עם אנשים היסטריים. תגובה כזאת מוזרה מצד הליכוד מראה יותר על המתח הפנימי"
נחמן גור
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 10:04

יו”ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, אומר הבוקר (ראשון) לגלי צה”ל כי תגובת הליכוד לדברים שלו אתמול מעידה על היסטריה במפלגה.

ליברמן גם הגיב על הטענה בליכוד כאילו “הצבעה לישראל ביתנו היא הצבעה לממשלת שמאל” – ואמר: “כולם מבינים שאין ממשלה עם ישראל ביתנו שהיא לא ממשלה לאומית”.

“אופיר אקוניס, שגר בצפון תל אביב, אומר שהצבעה לליברמן שגר בנוקדים היא הצבעה לממשלת שמאל”, אמר ליברמן בראיון ל’בוקר טוב ישראל’. “אני חושב שהוא שם עצמו ללעג ולקלס”.

לדבריו, הוא מאוד הופתע מתגובת הליכוד לדבריו: “זה לא מתאים להם, זה אולי מתאים לבית היהודי שהיא מפלגה היסטרית עם אנשים היסטריים. תגובה כזאת מוזרה מצד הליכוד מראה יותר על המתח הפנימי לקראת הבחירות הפנימיות”.

ליברמן נשאל בראיון האם הוא מועמד לראשות הממשלה הבאה, והסכים לענות רק כי הוא מקווה להישג של מעבר ל-15 מנדטים.

“אנחנו באמת מקווים שנהיה מפלגה גדולה לא פחות ממפלגות אחרות, אני מקווה שהצמיחה תמשיך”, הוסיף שר החוץ, “אני לא פוסל אישית אף אחד – אין לי שום מחויבות פרסונלית אלא רק מחויבות אידאולוגית-רעיונית”.

ליברמן תקף בשבת את התנהלותו של ראש הממשלה, ולא פסל ממשלה בראשות יצחק הרצוג.

“אני לא פוסל לא את בוז’י ולא את ביבי”, אמר ליברמן באירוע ‘שבתרבות’ בתל אביב. “אני לא פוסל אף אחד. אנחנו לא נמנים עם אותה קבוצה שאומרת: רק לא ביבי, בשום פנים ואופן לא”.

מנגד מתח ליברמן ביקורת על התנהלות נתניהו בצוק איתן: “אמרתי אסור להגרר. אבל נגררנו, לא יזמנו. אם נכפה עלינו ואין לנו ברירה, אמרתי תלכו עד הסוף, אל תהיו לפלפים”.

ליברמן התייחס לראשונה בפומבי לניסיונות להקמת ממשלה חלופית לפני פיזור הכנסת: “עד הרגע האחרון ניסו לשכנע אותנו מכאן ומכאן. לא הסכמתי לחרדים כי זו ממשלת סחיטה של 61 ח”כים. 61 זה 61 ראשי ממשלה. זה טלאי על טלאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות