מדוע ח”כ יוני שטבון לא חתם על מכתב של ח”כי הבית היהודי?

במפלגת 'הבית היהודי' מנסים לשכנע את האיחוד הלאומי שלא להתפלג • ח"כי המפלגה שיגרו מכתב לאורי אריאל: "על השולחן נמצאת הצעה שמאפשרת לכם להיכנס לרשימה בדרך שאיננה פריימריס. לא נקבל הצעה אחרת" • רק שטבון לא חתם
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 09:56

חברי הכנסת של הבית היהודי השר אורי אורבך, סגן שר החינוך אבי וורצמן, יו”ר הסיעה ח”כ איילת שקד, יו”ר ועדת הכספים ח”כ ניסן סלומינסקי, ח”כ שולי מועלם, ח”כ מוטי יוגב וגם סגן השר הרב אלי בן דהן, שהודיע ביום שישי על התמודדותו בפריימריז בבית היהודי, שלחו מכתב במוצאי שבת, באמצעות מנכ”ל המפלגה ניר אורבך, לחברי הכנסת של תקומה עם קריאה להתאחד עם הבית היהודי לבחירות הקרובות, תחת הכותרת: “אל תפלגו את הציונות הדתית – קבלו את הצעת יו”ר המפלגה נפתלי בנט”.

היחיד מהח”כים של הבית היהודי שלא חתם הוא ח”כ יוני שטבון.

“הציונות הדתית נמצאת היום ברגע הכרעה היסטורי”, כתבו במכתב. “הבחירות הקרובות יכולות להביא את הבית היהודי לעמדת השפעה שטרם נראתה בעבר. זו אינה אמירה פוליטית, זו אמירה שיכולה לקבוע את גבולות ארצנו, את היחס למונח ‘מדינה יהודית’, את ניפוץ תקרת הזכוכית של חובשי הכיפה וחובשי כיפת השמים של מדינת ישראל. נכון, גוונים שונים לציונות הדתית. אך כולם, כל הגוונים, נמצאים בבית היהודי גם כיום.

“לאורך כל הקדנציה האחרונה, פעלנו במשותף בצורה מעוררת התפעלות. היינו הסיעה המאוחדת, המלוכדת והיעילה ביותר מבין כל סיעות הכנסת. תמיד ידענו להשאיר את המחלוקות לליבון בתוך הבית וללכד שורות ביציאה מול שאר הסיעות ומול הציבור. נטישתכם את הספינה, בין אם תפגע בבית היהודי או שלא, אינה מוסיפה דבר לציונות הדתית, לא תוסיף קולות כי אם יכולה לבזבז אותם. היא מסוכנת, ומיותרת.

על השולחן נמצאת הצעה שמאפשרת לכם להיכנס לרשימה בדרך שאיננה פריימריס. זוהי אינה הצעה קלה. היינו מעדיפים שתתמודדו כמונו בפריימריס. הרב אלי, שחתום אף הוא על הקריאה כאן, עשה את הצעד ויעמיד את עצמו להכרעת הציבור בפריימריס של הבית היהודי.  אבל במצב שנוצר, הסכמנו, לא בלב קל, להצעת יו”ר המפלגה.

“לא נקבל הצעה אחרת, ואין סיבה להצעה אחרת מכיוון שהצעה זו משאירה אי”ה את כל חברי תקומה בכנסת הבאה. בעת הזו, כאשר השמאל מתאחד והקולות שמטרתם לחלק את ארצנו גוברים, אנו צריכים להביט קדימה אל המשימות העומדות בפני המחנה הלאומי. זה הזמן לעסוק במערכת הבחירות ולצאת לדרך.

“הדלקת הנרות בחנוכה מסמלת את האחדות בעם, תפקידנו בעת הזו היא להדליק את הנרות ולהוסיף אור”.

חבר הכנסת שטבון הודיע ליו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, כי לא יחתום על מכתב הח”כים.

שטבון הסביר: “המכתב הזה נועד לכופף ידו של אורי אריאל ולכפות עליו גט כריתות לרבני הציונות הדתית, ובכלל זה רבני תקומה. הייתי שמח לחתום על מכתב שכזה אחרי שיוסדרו המטרות הערכיות ומקומה של דעת תורה בציונות הדתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות