יש הכרעה: אתם תצביעו בבחירות לכנסת – ביום שלישי כ”ו אדר

בחירות בעוד 105 ימים: ראשי הסיעות התכנסו בלשכת יו"ר הכנסת וקבעו תאריך מוסכם לבחירות 2015 - ה-17 למרץ • בהמשך תתכנס מליאת הכנסת ותצביע בהצבעה טרומית על החוק לפיזור הכנסת • הסיעות הערביות העלו את סוגיית אחוז החסימה, שפוגע בסיכוייהן להיבחר - ודרשו: או בחירות במאי או דחיית החוק • אדלשטיין הבטיח לבדוק
יוני גרין
י"א כסלו התשע"ה / 03.12.2014 08:56

למחרת הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקדמת הבחירות, תצביע היום (רביעי) בשעות הצהריים מליאת הכנסת בהצבעה טרומית על הצעת החוק לפיזור הכנסת.

החוק לפיזור הכנסת והקדמת הבחירות יעבור בתמיכת הליכוד. את ההחלטה לתמוך בהצעה קיבלה סיעת הליכוד בעקבות הכרזותיו של ראש הממשלה בדבר החלטתו להקדים את הבחירות.

תמיכת הליכוד מבטיחה רוב לחוק שיוביל לפיזור הכנסת.

ראשי כל סיעות הכנסת התכנסו הבוקר בלשכתו של יו”ר הכנסת, ח”כ יולי אדלשטיין, והחליטו כי הבחירות יתקיימו ביום שלישי ה-17 לחודש מרץ (כ”ו אדר).

במהלך הדיון העלו הסיעות הערביות את סוגיית העלאת אחוז החסימה, שפוגע בסיכוייהן להיבחר. במסגרת חוק המשילות שעבר בכנסת הוסכם כי אחוז החסימה בבחירות הקרובות יעלה לארבעה מנדטים (3.25%).

יו”ר סיעת בל”ד, ח”כ ג’מאל זחאלקה, אמר בדיון: “בגלל אחוז החסימה אנחנו צריכים זמן. אנחנו רוצים בחירות בחודש מאי או שתדחו את החלת אחוז החסימה”. בתגובה אמר אדלשטיין שבכוונתו לבדוק את הסוגיה שהעלו.

ראשי הסיעות החרדיות העדיפו את התאריך המאוחר יותר של חודש מרץ, ה-24 בחודש. זאת על מנת שמועד הבחירות יחול בתוך חופשת ‘בין הזמנים’ ובכך יובטח היקף הצבעה גדול.

בראשית החודש הבא יתקיימו הבחירות המוקדמות לשתי מפלגות מרכזיות – הליכוד ו’הבית היהודי’.

ב- 6 לינואר יתמודדו חברי הליכוד על מקום ברשימת המפלגה, ביום שלפני כן יתמודדו ב’בית היהודי’ על רשימת המפלגה.

הלו”ז הצפוף מעניק זמן מועט יחסית להתארגנות, עיצוב הרשימה, היכרות הציבור עם מועמדים חדשים וניהול המערכה הדרמטית הצפויה לקראת הבחירות הכלליות – מה שנותן יתרון לח”כים הוותיקים והמוכרים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות