צפו: זו הייתה תגובתו של בנימין נתניהו להפרשת שיקלי מ’ימינה’

ראש הממשלה לשעבר בסרטון תגובה לבנט, על הניסיונות להפריש את חבר הכנסת עמיחי שיקלי מ'ימינה' • "שיקלי לא פרש מהימין. ״ימינה״ פרשו מהימין", הצליף נתניהו • "ואני אומר לכם שאסור לנו לחכות לפיגוע הטרור הבא או לירי הבא" • צפו בוידאו המלא
חיים פרל
כ"ד ניסן התשפ"ב / 25.04.2022 20:05

הערב הכריעה ועדת הכנסת כי ח”כ שיקלי יוכרז כפורש מסיעת ‘ימינה’.

לדברי הסיעה, “סיעת ימינה הציגה את ההחלטה להקים ממשלה כדי לעצור את הכאוס הפוליטי והבטחוני וחבר הכנסת שיקלי הצהיר שהוא יהיה שותף לכך אך ברגע האמת הוא ״השתפן כדי להשתריין״ והצביע נגד תקציב לכוחות הבטחון, נגד חוק האזרחות ונגד עמדת הסיעה במאות רבות של הצבעות ובכך פרש מסיעת ימינה. המלחמה שלו נגד ההפרשה מלמדת על רצונו להשתריין בליכוד, אחרת לא היה נלחם נגד ההפרשה ואנו תמהים מה מצא אצל גדול מפירי ההבטחות”.

את הדיון חתם השר כהנא בפניה לחברי הוועדה רגע לפני ההצבעה, בתחילה ציטט את דבריו של ח”כ שיקלי לפני הבחירות. “השאלה החשובה בסופו של דבר היא מי מחלץ את ישראל מהכאוס הזה, ואיך אנחנו לא נכנסים שוב לסחרור של בחירות חמישיות. מקימים ממשלה שהחברים בה מחויבים לכך שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, בלי ללכת עכשיו לחרמות – לא נשב עם זה ולא נשב עם זה” את זה אמר שיקלי.

השר כהנא הוסיף: “כולנו, כל אנשי סיעת ימינה הבטחנו שתעודת הביטוח נגד בחירות חמישיות זה להצביע ימינה. אנחנו החלטנו לפעול באחריות, להוציא את ישראל מהכאוס ולהקים ממשלה שדואגת לעם ישראל. ממשלה ששומרת על ערכי הימין בממשלה לא פשוטה ומול ממשל אמריקאי לא פשוט, שומרת על ערכי הימין הרבה יותר טוב מאשר המנהיג שהיה פה ב 12 השנים האחרונות”.

לבסוף סיכם: “שישה חברי כנסת החליטו משהו אחד וח”כ שיקלי החליט משהו אחר. ולכן אבקש מחברי הועדה להצביע בעד הפרשתו של ח”כ שיקלי מסיעת ימינה”.

יו”ר האופוזיציה נתניהו מיהר להגיב, כאמור. “שיקלי לא פרש מהימין. ״ימינה״ פרשו מהימין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות