שני הלוחמים נפלו מפגז טנק שנורה בשוגג על מבנה במרכז הרצועה

מתחקיר ראשוני עולה: בערב חג שביעי של פסח טנק צה"לי עלה על מטען וספג טיל נ"ט ופצמ"ר • טנק אחר יצא מאזור מאובטח והשיב אש לעבר מבנה שהיה מחוץ לגבולות הגזרה שלו - שם שהו כוחותינו • רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי ז"ל נפלו, לוחם נוסף נפצע קשה
חיים טוויל
כ"ב ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 20:13

צה”ל פרסם הערב (שלישי) את תוצאות תחקיר התקרית בפרוזדור נצרים שבמרכז הרצועה, בה נפלו שני לוחמים בפיצוץ מבנה בערב חג שביעי של פסח – בעקבות ירי דו-צדדי של כוחותינו במסדרון סמוך לבית החולים הטורקי שבמרכז רצועת עזה.

בתקרית נפלו רס”ר במיל’ עידו אביב ז”ל בן 28 מכרמיאל, ורס”ר במיל’ קאלקידן מהרי ז”ל, בן 37 מפתח תקווה.

מתחקיר צה”ל עולה, כי  השניים נהרגו לאחר שמפקד טנק חשד שבמבנה יש מחבלים וכתוצאה מירי של פגז טנק נהרגו הלוחמים ונפצעו עוד שניים.

האירוע התרחש לאחר שטנק עלה על מטען ליד בית החולים הטורקי במרחב מסדרון נצרים. במקביל החל ירי של פצמ”רים וטילי נ”ט של מחבלי חמאס לעבר הזירה בה פעלו הכוחות.  הטנק שעלה על המטען ספג טיל נ”ט ופצמ”ר.

במהלך חילופי האש מול המחבלים, טנק מחטיבה 679 יצא מהמגנן, וירה בשוגג פגז לעבר מבנה שנמצא מחוץ לגבולות הגזרה שלו, לאחר שעלה חשד כי מחבלים מסתתרים בו.

במבנה שהו לוחמי חטיבת כרמלי. שניים כאמור נהרגו ועוד שניים נפצעו. לוחם נוסף נפצע מנ”ט.

אביב ז”ל הותיר אחריו בת זוג, דשה בת ה-28, הורים ושני אחים קטנים. בהסכמת משפחתו, איבריו נתרמו. עידו היה מדריך גלישה במועדון סרף סייקל בקרית ים, אהוב ואישיות מוכרת בקריות בתחום הגלישה בים.

מהרי ז”ל עלה לישראל מאיתיופיה והתגייס מיד לצה”ל. אימו קיבלה את הבשורה הקשה באתיופיה, שם היא מתגוררת. הוא עבד בביטחון במספר מקומות, ולפני שנתיים עשה שינוי מקצועי כשהפך לנהג אוטובוס של חברת דן במרכז, ולכן עבר לגור בפתח תקווה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות