תישאר בחוץ: הצעד החריג של השר משה ארבל נגד מנכ”ל ארגון אונר”א

פיליפ לאזריני, מנכ"ל ארגון אונר"א, הגיש בקשה לוויזת כניסה במטרה לבקר בישראל ולאחר מכן ברצועת עזה - וסורב • זאת, על רקע הנתונים שהוכיחו את השותפות של אונר"א בטבח
יוני גרין
כ"ג ניסן התשפ"ד / 30.04.2024 21:11

שר הפנים משה ארבל החליט למנוע את כניסת מנכ”ל ארגון אונר”א לישראל.

לפי דיווח הערב (שלישי) של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, המנכ”ל פיליפ לאזריני הגיש בקשה לוויזת כניסה במטרה לבקר בישראל ובעזה – וסורב.

החלטת שר הפנים היא הוכחה נוספת לצעדים שמתבצעים בישראל נגד אונר”א, בעקבות הנתונים שמעידים על עומק הקשר בין ארגון הטרור חמאס לבין אונר”א.

מנתוני מערכת הביטחון על מחבלי חמאס והקשר שלהם לאונר”א עולה, כי אחד מתוך חמישה עובדי אונר”א הוא איש חמאס.

מהנתונים עלה עוד, כי מתוך 12,000 עובדי הארגון ברצועת עזה, קרוב ל-9,500 קשורים לחמאס בצורה כזו אחרת – 440 הם מחבלים בזרוע הצבאית של חמאס, 2,000 הם מחבלי חמאס שאינם בזרוע הצבאית ו-7,000 הם בעלי קרוב משפחה ממדרגה ראשונה – שהוא מחבל חמאס.

גרמניה, קנדה ושוודיה, שהפסיקו לאחר הפרסום את מימון הארגון, כבר הודיעו על חידוש המימון לאונר”א, אחרי פרסום דוח קולונה שדחה את טענת ישראל כי חמאס מעורב בסוכנות. ממשלת שוויץ, לעומת זאת, החליטה בשבוע שעבר כי לפי שעה לא תשוב להעביר את התקציב, בגובה 20 מיליון פרנק שוויצרי (כ-22 מיליון דולר), שהיא נוהגת להעביר מדי בשנה לסוכנות הסיוע לפליטים פלסטינים בעזה.

היום נערכה הפגנה וצעדה בהובלת פעילי תנועת ‘אם תרצו’ מול משרדי אונר”א בירושלים, במחאה על כך שממשלת ישראל עדיין מאפשרת לארגון להישאר בבירה.

כ-100 פעילים הגיעו להפגנה, כשהם קוראים לממשלה ולראש הממשלה בנימין נתניהו לגרש את משרדי אונר”א מהעיר.

המפגינים הדגישו כי לאונר”א יש שלושה משרדים בירושלים, וכל אחד מהם צריך להיסגר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות