שער חדש לבירה: נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית בשדרות שז”ר

הפרויקט התחבורתי הגדול אשר נפתח היום לתנועה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה ומאפשר מעבר מהיר ותת קרקעי מהכניסה לעיר ועד למרכזה, זאת לצד חניון חנה וסע ענק - אשר העבודות להשלמתו נמשכות
יוני גרין
י"ג תשרי התשפ"ד / 28.09.2023 19:31

בשורה לבאים לירושלים: היום (חמישי) נפתחה לתנועה ההפרדה המפלסית בשדרות שז”ר, הממוקמת מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה במסגרת פרוייקט הכניסה לעיר.

הפרויקט התחבורתי הגדול אשר נפתח היום לתנועה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה ומאפשר מעבר מהיר ותת קרקעי מהכניסה לעיר ועד למרכזה, זאת לצד חניון חנה וסע ענק, אשר העבודות להשלמתו נמשכות בימים אלה.

גם לאחר פתיחת שיקוע שז”ר לתנועה ימשכו העבודות במרץ להשלמת המרכיבים הנוספים הנדרשים ולהשלמת החניון שמתחת למנהרות.

הפרויקט, המקודם על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים, מורכב ממקטע הפרדה מפלסית באורך של כ-730 מטרים וכולל שתי מנהרות ושני פתחי כניסה לחניון התת-קרקעי, הנמצא מתחת להפרדה המפלסית. השימוש במנהרות מיועד לנוסעים מהכניסה והיציאה מהעיר המעוניינים להגיע ישירות למרכז העיר.

פתחי המנהרות, הכוללים אלמנטים עיצוביים עם תאורה, מצויים מצד אחד בסמיכות לגשר המיתרים ומצד שני בין צומת הרחובות בן צבי ואגריפס. הפרויקט יפצל ויווסת את עומסי התנועה משדרות הרצל ושדרות רבין ובכלל באזור הכניסה לעיר.

מתחת להפרדה המפלסית נבנה בימים אלו חניון שז”ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק של כ-40 מטר המכיל כ-1,300 מקומות חניה. החניון עם קישוריות לכל מרכיבי התחבורה הציבורית ולהפרדה המפלסית, ועתיד להיפתח בשנה הבאה לאחר סיום עבודות הגמר והתקנת המערכות הנחוצות.

החניון ישמש לא רק את משתמשי הרכבת הכבדה בתחנת נבון, אלא גם את אלו הבאים לעיר ברכב פרטי, תוך המשך התניידות בעיר באמצעות התחבורה הציבורית שבמפלס הקרקע.

פרויקט שז”ר, מצוי בלב ‘רובע העסקים’ החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז התחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה – הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי – התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר והמדינה, מוניות ומוניות שרות, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים ומרחב להולכי רגל.

מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.

ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ”ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות.

העבודות על פרויקט שז”ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.

שרת התחבורה מירי רגב: “מרכז התחבורה העתידי שז”ר מייצג את התפיסה התחבורתית הכוללת שאני מקדמת, אשר שמה דגש על חיבוריות וקישוריות, ועל שילוב מוקדי תעסוקה, דיור ופנאי בסביבת המרכז. במרכז שז”ר ייפגשו הקו המהיר של רכבת ישראל, שני קווים של הרכבת הקלה, קווי אוטובוסים עירוניים, מטרופולינים ובין עירוניים, ואמצעי תחבורה משלימים כמו אופניים ומיקרו מוביליטי.

“המנהרות ישמשו הן כנתיב המקצר את הדרך למרכז העיר, והן ככניסה לחניון ענק שבו יוכלו המגיעים לבירה להשאיר את הרכב ולהמשיך ליעדם בתחבורה הציבורית. זהו עוד צעד ענק בכיוון הנכון.”

מנכ”ל משרד התחבורה, משה בן זקן: “בפרויקט רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים נפגשים תחבורה ועסקים, מסחר ופנאי, מגורים ואקדמיה. כאן יקום מרכז התחבורה המשולב הגדול בישראל, המיישם הלכה למעשה את חזון שרת התחבורה מירי רגב על ‘האבים’ תחבורתיים מתקדמים המבוססים על חיבוריות וקישוריות.

“מאות אלפי נוסעים יעברו כאן מדי יום, תוך מעברים קלים נוחים בין אמצעי תחבורה. כך ייראה העתיד – וזה קורה ממש בשנים הקרובות. בנוסף, המנהרות החדשות יפחיתו את עומסי התנועה בכניסה לירושלים וישפרו את הבטיחות לכל משתמשי הדרך.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות