כ-200 אלף הגיעו לחגוג פורים בבירה, בלי תקלות. איך זה קרה?

12 חברות תחבורה, 100 דיילים, 80 פקחים, עשרות עגלות חץ ולמעלה מ-150 אנשי צוות • נרשמה היענות גדולה של הציבור לתעדף שימוש ברכבת: כ-45 אלף נוסעים, שהגיעו מגוש דן וממודיעין עילית • המספרים שמאחורי ההצלחה האדירה במבצע 'שושן פורים' בירושלים של משרד התחבורה
חרדים 10
י"ז אדר ב' התשפ"ד / 26.03.2024 22:53

במשרד התחבורה וברשות הארצית לתחבורה ציבורית, מסכמים בסיפוק רב את ההצלחה חסרת התקדים, של מבצע הסעת ההמונים ב’שושן פורים’ לירושלים ובחזרה.

מהנתונים עולה, כי קרוב ל-200 אלף איש הגיעו לחגוג את החג בבירה אתמול, באמצעות תחבורה ציבורית.

למבצע הגדול קדמה היערכות מקיפה ועבודה מאומצת של גורמי המקצוע במשרד התחבורה במשך 3 חודשים.

גורמים במשרד מסבירים כי במבצע ‘שושן פורים’, האתגר גדול ממבצע מירון, שכן “במירון יש חסימה של קילומטרים ללא רכבים פרטיים, ובירושלים רכבים פרטיים מכל הארץ מעמיסים”. עוד הם מציינים: “במירון הפיזור מתפרס על פני 48 שעות, בירושלים הכל מתנקז לשעות 19:00-01:00 לפנות בוקר”.

בנוסף, בשונה מכל שנה התווסף אירוע העדלאידע שהתנהל על ציר הרכבת הקלה והוסיף גם הוא לאתגר.

כהפקת לקחים משנה שעברה, הופעלו השנה 7 מתחמים ברחבי העיר, ששימשו כטרמינלים כדי להרחיק את העומסים ממרכז העיר, כולל מסוף הארזים שנחנך במיוחד לקראת המבצע.

כמו כן, החליטו במשרד התחבורה על תגבור מערכים כפולים של הקרונות ברכבת ישראל והכפלת השירות מתחנות תל-אביב ותחנות מודיעין, לטובת הנוסעים מגוש-דן וממודיעין עילית.

במשרד מציינים כי נרשמה היענות גדולה של הציבור לתעדף שימוש ברכבת – כ-45 אלף נוסעים, שהגיעו מגוש דן וממודיעין עילית – מה שסייע להצלחת המבצע.

במבצע השנה השתתפו 12 מפעילי תחבורה ציבורית שתגברו את הקווים הקיימים, צי חירום שסייע בזמן אמת למפעילים, גרר חילוץ צמוד, רחפני תנועה, למעלה מ-100 דיילים שכוונו את ציבור הנוסעים וסייעו להם באיתור התחנות והקווים המתאימים לנסיעתם.

בנוסף, גייס משרד התחבורה 80  פקחים ועשרות עגלות חץ, שסייעו בהכוונת התנועה בצירים הראשיים.

החל מתחילת המבצע ועד לסיומו, כל בכירי משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים איישו את החמ״ל, יחד עם נציגים של משטרת ישראל ונציגים של כל מפעילי התחבורה הציבורית, שדאגו שהאוטובוסים יחכו לנוסעים ולא ההיפך. השירות ניתן עד השעה 2 בלילה, תוך התחשבות במאחרים שלא הגיעו בזמן.

במשרד התחבורה מבקשים לציין את שיתוף הפעולה ההדוק עם עיריית ירושלים ומשטרת ישראל לטובת חסימת ופתיחת הצירים, ואת המשמעת ושיתוף הפעולה של הציבור שסייעו רבות להצלחה של המבצע, למרות המורכבויות.

בהנחיית השרה רגב, כבר השבוע תערך ישיבת סיכום והפקת לקחים לטובת האירוע בשנה הבאה.

שרת התחבורה מירי רגב: “בזכות ההיערכות המוקדמת, הפקת הלקחים ושיתוף הפעולה של הציבור, מבצע ‘שושן פורים’ נחתם השנה בהצלחה חסרת תקדים על אף המורכבויות שליוו את האירוע השנה. נקיים כמובן דיון הפקת לקחים בנושאים נקודתיים שניתן לשפר ולייעל, ונהפוך מטובים מאוד למצוינים. אני מבקשת להודות לסגני הרב מקלב, לאנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ולכל מי שסייע בהצלחת האירוע”.

סגן השר אורי מקלב: “מאחורי הצלחת הפעלת מערך התחבורה הציבורית בפורים היו הכנות מרובות בלתי רגילות, מדובר בפרויקט גדול בהיקפו, משנה לשנה הפרויקט גודל ונעשה מורכב יותר, לראשונה קרוב לחמישים אלף נוסעים עשו את דרכם ברכבת ישראל שהינה כלי תחבורתי ייעודי להסעת ההמונים, אני מבקש להודות לשרת התחבורה מירי רגב, למנכ”ל משה בן זקן ולכל מי שטרח ופעל למען הצלחת המבצע אנשי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית חברות התחבורה הציבורית המפעילות את מערכי התחבורה, עיריית ירושלים ומשטרת ישראל”.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “העובדה שקרוב ל-200 אלף איש הגיעו לבירה באמצעות התחבורה הציבורית ורכבת ישראל מלמדת על האמון של הציבור במערך התחבורה הציבורית. אנחנו שמחים שהמבצע התנהל בצורה חלקה, הודות להיערכות הנרחבת שהובילה שרת התחבורה מירי רגב ושיתוף הפעולה של כלל הגורמים, משטרה ועיריה, וזאת חרף האתגרים הגדולים. 45,000 איש שהגיעו ברכבות ייתרו למעשה שימוש ב-900 אוטובוסים. זו מדיניות השרה רגב וכך מנצחים את הפקקים. אני מודה לאנשי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, על עבודתם המסורה שתרמה להצלחת המבצע ולציבור הנוסעים על המשמעת ושיתוף הפעולה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות