חדש בתחבורה הציבורית: שירות מידע אוטומטי שזמין בכל שעה

מדובר בשירותים חדשים, שלראשונה יתנו מענה גם על בסיס כתובת ולא רק מספר תחנה • השירות נועד לייעל את עבודת מרכז השירות 8787*, כך שיוכל לתת מענה מהיר ויעיל באופן אוטומטי לנוסעים המבקשים מידע טכני, ושירות מקיף ואישי
חרדים 10
ו' תשרי התשפ"ד / 21.09.2023 17:52

בהתאם לחזונה של שרת התחבורה מירי רגב להנגשת השירות לאזרח – שיפור נוסף יוצא לדרך: מהיום ניתן לתכנן נסיעה, לדעת מתי האוטובוס יגיע ואיפה להטעין רב קו, באמצעות שירות אוטומטי משודרג במוקד כוכבית 8787.

השעה שלוש בלילה ואתם מעוניינים לדעת מתי יגיע האוטובוס הראשון ואיפה אפשר להטעין את הרב קו? כבר לא צריך לחכות לשיחה עם נציג השירות.

שירות אוטומטי חדש ומשודרג במוקד 8787* ימסור את כל המידע על התחבורה הציבורית, 24 שעות ביממה.

השירות החדש יאפשר לנוסעים לקבל מידע מדויק ומהיר, על בסיס כתובת או מספר תחנה, ולתכנן את הנסיעה בצורה הנוחה ביותר, בכל שעה ובכל מקום, ללא תלות בשעות הפעילות של מרכז השירות.

השירות החדש חוסך מהנוסעים את הצורך להמתין למענה של נציג אנושי, ויקל על העומסים הצפויים במרכז השירות לקראת חגי תשרי.

השירות יינתן בשפה העברית, באנגלית ובערבית.

במסגרת השירות החדש, נוסעים המתקשרים למרכז השירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית 8787*, יוכלו לבחור בין שיחה עם בוט קולי (רובוט אוטומטי), לבין שיחה עם נציג שירות אנושי. בתום השיחה עם הרובוט האוטומטי, תינתן אפשרות לקבל למספר הטלפון ממנו בוצעה השיחה, הודעת SMS עם כל הפרטים המבוקשים.

הנוסעים יוכלו לבקש מהרובוט האוטומטי לדעת מתי יגיע האוטובוס שלהם לתחנה, אילו אוטובוסים יגיעו לתחנה בזמן הקרוב, האם צפויים שינויים בשירות התחבורה הציבורית בקו או בתחנה המבוקשים, והיכן ניתן להטעין את כרטיס הרב קו שברשותם.

מדובר בשירותים חדשים, שלראשונה יתנו מענה גם על בסיס כתובת ולא רק מספר תחנה.

מדובר בהרחבה של השירותים האוטומטיים שהיו קיימים עד כה. עד היום, הנוסעים שביקשו להשתמש בשירות האוטומטי נדרשו להקיש את מספר התחנה לגביה יימסר המידע, ומי שלא ידע את מספר התחנה המופיע על התמרור הצהוב (505) לא יכול היה ליהנות מהשירות. כעת, יוכלו הנוסעים להשתמש בשירות ולקבל מידע מלא גם ללא צורך בידע מוקדם, כאשר הרובוט יזהה את התחנה באמצעות הכתובת שתימסר בעל פה.

זיהוי השירות האוטומטי על בסיס כתובת אפשרה לפתח גם שירותים חדשים, בהם הקראת הודעות מיוחדות על שינויים צפויים בשירות ואיתור עמדות להטענת רב קו ברדיוס של 500 מטרים מהכתובת שהנוסע מציין.

השירותים החדשים נותנים מענה רחב לציבור נוסעים, שמעוניין לתכנן את הנסיעה ולקבל את מלוא המידע, בכל מקום ובכל זמן, ללא צורך בשימוש באינטרנט.

כמו כן, השירות נועד לייעל את עבודת מרכז השירות 8787*, כך שיוכל לתת מענה מהיר ויעיל באופן אוטומטי לנוסעים המבקשים מידע טכני, ושירות מקיף ואישי לציבור הנוסעים הנדרש לכך.

מרכז השירות של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית 8787* פועל בימים ראשון עד רביעי, מהשעה 05:30 בבוקר ועד לשעה 01:30 אחר חצות. ביום חמישי המרכז פועל מהשעה 05:30 בבוקר וברצף עד לכניסת השבת ביום שישי. במוצאי שבת ובמוצאי חג פועל המרכז משעה לאחר צאת השבת או החג וברצף עד ליום שלמחרת.

המרכז מטפל בכ-13 מיליון פניות טלפוניות בשנה, כאשר מספר זה עולה בהתמדה.

שרת התחבורה  מירי רגב: “השירות החדש שאנחנו משיקים היום, הוא עוד חלק מהמדיניות שהצבתי כיעד לאנשי המשרד, לשפר את השירות לאזרח ככל הניתן. השרות יאפשר לנוסעים לקבל מידע מדויק ומהיר, ולתכנן את הנסיעה בצורה הנוחה ביותר, בכל שעה ובכל מקום, ללא תלות בשעות הפעילות של מרכז השירות. אני מברכת את אנשי הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה על הנגשת המידע לטובת משתמשי התחבורה הציבורית”.

סגן השר אורי מקלב: “מדובר בחוליה נוספת בשרשרת השידרוגים בהובלת הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. מוקד המידע לנוסעים, כבר מזמן אינו רק מרכז אינפורמציה, אלא מוקד הנותן מענה בזמן אמת לנוסעים בשטח. זהו המשך של מדיניות שיפור השירות לאזרח שמובילה שרת התחבורה רגב, תוך התמקדות בנוסע וצרכיו, השירות החדש יתן מענה מושלם לנוסעים באמצעים טכנולוגים מתקדמים, בכל שעה ובזמן אמת”.

מנכ”ל משרד התחבורה משה בן זקן: “בהתאם למדיניות שהתוותה שרת התחבורה רגב לשיפור מערך השירות בתחבורה הציבורית, אנחנו משיקים היום שירות נוסף שיתן מענה מהיר ומדויק בכל שעות היממה, ויסייע למאות אלפי המשתמשים בתחבורה הציבורית מידי יום לתכנן בצורה חכמה וטובה יותר את נסיעתם. אנו ממשיכים בכל העת להגברת האמון בתחבורה הציבורית, מה שיסייע בהפחתת הגודש בכבישים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות