במהלך חג הפסח: 34 רקטות שוגרו משטח לבנון אל עבר הגליל המערבי

34 רקטות שוגרו משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, ו-3 פגזי מרגמה נורו אל מטולה • בית נפגע מרסיסים, ואשה ששהתה במקום לקתה בחרדה • ראש הממשלה הודיע על התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני הערב בשעה 21:15 • דובר צה"ל: "הירי מלבנון חמור מאוד ומעיד על מעורבות חמאס"
קובי פינדרוס
ט"ו ניסן התשפ"ג / 06.04.2023 20:46

מטח רקטות לעבר ישראל במהלך חג הפסח: 34 רקטות שוגרו היום (חמישי) משטח לבנון לעבר הגליל המערבי, ו-37 אזעקות נשמעו בערים ויישובים שבאזור הגבול עם לבנון ובגליל המערבי.

בצה”ל דיווחו על 25 רקטות שיורטו על ידי כיפת ברזל ועל לפחות חמש נפילות בשטח ישראל.

במהלך הערב נורו 3 פגזי מרגמה לעבר מטולה. המרגמות לא גרמו לנפגעים, אך רסיסיה של אחת מהן פגעה באחד הבתים. אשה ששהתה במקום לקתה בהתקף חרדה.

בתגובה לאירועים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על התכנסות הקבינט המדיני-ביטחוני, הערב בשעה 21:15.

דובר צה”ל דניאל הגרי מסר על בהערכת המצב שקיים הרמטכ”ל הרצי הלוי:  “הירי מלבנון חמור מאוד. ומעיד על מעורבות חמאס. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית”.

דבריו של דובר צה”ל מתווספים להערכות קודמות כי חמאס מאחורי הירי מלבנון. “היומיים האחרונים נפתחו בארועי הר הבית שיצרו התלכדות של זירות. בירושלים חלה ירידה בארועים אבל האנרגיה מהר הבית קיימת. הירי מלבנון חמור מאוד, מעיד על אירוע חמאסי. אנחנו בודקים גם מעורבות איראנית”, אמר.

עוד הוסיף הגרי: “לא הגבנו עד כה. היו 34 שיגורים, 25 יירוטים ו-6 נפילות. לא מגיעים למספר גבוה כזה של יירוטים ללא מוכנות”.

ביחס למצב הביטחוני בדרום אמר: “בעזה נורו הלילה רקטות אוויר שחמאס ירה על המטוסים אבל שבעת השיגורים האלה יצרו אזעקות. זה הטרלה חמאסית שלא נאפשר אותה”.

כמה מערי הצפון הודיעו על פתיחת המקלטים בשטחן, בעוד שבצה”ל – העלו את רמת הכוננות ומטוסי קרב אף החלו לחוג באוויר במרחב הגבול. עוד נמסר כי בצה”ל נערכים לאפשרות של חדירה קרקעית, וכן חדירה אווירית של כלי טיס בלתי מאוישים.

מחלקת המדינה האמריקנית גינתה את ירי הרקטות לעבר ישראל מלבנון ומעזה: “ארה”ב נמצאת בקשר מתמיד עם ישראל והרשות הפלסטינית. המחויבות שלנו לישראל בלתי ניתנת לערעור. אנחנו מכירים בזכותה הלגיטימית להגן על עצמה מפני כל סוג של תוקפנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות