הלוי: “ארה”ב בת ברית חזקה וטוב שתהיה לצידנו – אבל לא הכרחי”

הרמטכ"ל בגלי צה"ל: "אנחנו מוכנים גם היום לפעולה באיראן - צה"ל יודע לפעול רחוק. על אף המרחק - התשובה הזו תהיה מוחצת" • על הסרבנות: "רוב הצבא שמתאמן למלחמה הוא צבא מילואים - ואנחנו צריכים אותם כשירים, מוכנים ונכונים"
חיים טוויל
י"ד ניסן התשפ"ג / 05.04.2023 14:22

ברקע המתיחות עם האמריקנים: הרמטכ”ל הרצי הלוי הבהיר היום (רביעי), בראיון בגלי צה”ל, כי ישראל יכולה ומוכנה לפעול באיראן כבר היום- גם ללא ארצות הברית.

תחילה התייחס הלוי למצב הביטחוני: “השבועיים האחרונים של הרמדאן עברו יחסית בשקט – זה השתנה הלילה. האירועים בהר הבית העלו את המתח גם בעזה וגם ביהודה ושומרון. צה”ל פגע בארגוני הטרור. אנחנו מקפידים להגיב תגובה משמעותית, וירי לישראל ייענה במענה הולם”.

“מה שבאמת מדיר שינה מעיניי בימים האחרונים”, אמר הרמטכ”ל, “הוא החיבור בין הביטחון למצב החברתי במדינה”.

הוא הבהיר: “אנחנו מוכנים גם היום לפעולה באיראן – צה”ל יודע לפעול רחוק ואנחנו יודעים גם לעשות דברים קרובים. בשנים הקרובות צה”ל יחזק מאוד את היכולות שלו גם לאיראן, על אף המרחק – והתשובה הזו תהיה מוחצת”.

על היחסים המורכבים עם ארצות הברית בתקופה האחרונה אמר: “ישראל יודעת לעבוד לבד מול כל אתגר ביטחוני, אבל טוב לראות את ארה”ב לצידנו. אנחנו יודעים לפעול לבד, אנחנו מדינה ריבונית ששומרת לעצמה את הזכות לקבל החלטות ולפעול. טוב שארה”ב תהיה לצידנו – אבל לא הכרחי”, הדגיש.

על תופעת הסרבנות במילואים אמר: “אנחנו רוצים שהם יבואו ללא סייג וללא תנאי לכל משימה שהם ייקראו אליה. רוב הצבא שמתאמן למלחמה הוא צבא מילואים – ואנחנו צריכים אותם כשירים, מוכנים ונכונים. אנחנו רוצים את אנשי המילואים, הם נהדרים ובאים למלא חובה שהיא גם זכות”.

על השיוון בנטל אמר: “אני מקווה שבתהליך מדורג נראה בצה”ל יותר ויותר משרתים – זה לא יהיה שוויון מוחלט בנטל אבל זה צריך לעלות”.

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, התייחס אחר הצהרים ליחסי ישראל וארצות הברית, לאחר התבטאות הרמטכ”ל – “ארה”ב היא בת ברית חזקה וטוב שתהיה לצדנו – אבל לא הכרחי” – ואמר:  ”החשיבות של הברית האסטרטגית בין ארה”ב לישראל מתבטאת בשיתוף הפעולה והתיאום ההדוק בין סנטקום לצה”ל. אין תחליף לחברות אמת וליחסים המיוחדים, במיוחד באזור שלנו ובתקופה הזאת – חג שמח לחברינו בסנטקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות