הטייזר הורג: יהודי נפטר בפריז לאחר שנורה מהאקדח החשמלי

צעיר יהודי, שסבל כפי הנראה ממשבר נפשי, נורה מאקדח טייזר על ידי שוטרים בפריז, איבד את ההכרה וכעבור מספר ימים נפטר • המשטרה: הפעלנו את כל האמצעים הדרושים כדי לטפל בארוע
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 10:00

אקדח ההלם טייזר השנוי במחלוקת שוב גובה קורבנות: צעיר יהודי נהרג בפריז לאחר ששוטרים מקומיים ירו בו באקדח טייזר. המשטרה טוענת כי הסיבה למוות אינה קשורה בהכרח לשימוש באקדח החשמלי.

הצעיר בן ה-34 סבל כפי הנראה ממשבר נפשי, איבד את הכרתו כתוצאה מהלם החשמל, ולאחר מספר ימים נפטר.

נסיבות המקרה אינן קשורות להפגנות כנגד היהודים, אלא למקרה פרטי של הצעיר שסבל, כאמור, ממשבר נפשי. על פי הדיווחים, השוטרים שהתעמתו אתו, ביקשו לעצור אותו מביצוע מעשה נמהר, אך השימוש בכח שנעשה על ידם גרם, כפי הנראה, למותו.

מהמשטרה נמסר כי השוטרים עשו שימוש “בכל האמצעים הדרושים כדי לעצור את הצעיר, וכי אין וודאות כי המוות הוא תוצאה של השימוש באקדח החשמלי”. גופתו של הצעיר נותחה אתמול (שלישי) ב-IML – המכון לרפואה משפטית בפריז. ההלוויה תתקיים ביום חמישי.

אקדח חשמלי טייזר הוא נשק הפועל באמצעות שיגור חיצים הננעצים בגופו של האדם וגורמים על ידי פעולה חשמלית להתכווצויות שרירים בלתי רצוניות, כך שהנפגע מאבד את השליטה על השרירים.

אקדח ההלם טייזר מסוג 26-M, המיוצר בארצות הברית, נכנס לשימוש מבצעי בעולם ב-1999 והביא למהפכה של ממש בכל הנוגע למעצר חשודים ואכיפת החוק – ובעיקר בהגנה על שלומו של השוטר. מדובר במכשיר האל-הרג הנפוץ ביותר המצוי בידי משטרת ישראל, המקובל בעשרות מדינות ברחבי העולם. חברת טייזר טענה שוב ושוב כי המכשיר אינו מסוגל להרוג, אך לפי נתונים שאסף ארגון אמנסטי, נרשמו מאות מקרים של אזרחים שמתו אחרי פגיעה חשמלית מהאקדח.

לפני כשנה התעוררה סערה בישראל לאחר שמזכירות הישוב יצהר פרסמה סרטון המתעד את מעצרו של פעיל הימין בועז אלברט על ידי המשטרה, לאחר שזה הפר צו הרחקה מנהלי מיהודה ושומרון. בסרטון ניתן לראות את פשיטת המשטרה על ביתו, ובין היתר נראים אנשי היס”מ שהגיעו לביתו מפעילים כוח רב ומחשמלים אותו באקדח חשמלי (טייזר), על אף שלטענתו הוא לא התנגד למעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות