המחיר הכואב ששילמה עיריית גלזגו על הנפת דגל פלסטין

מועצת העיר גלזגו שבסקוטלנד החליטה להניף את דגל פלסטין לאות הזדהות 'עם סבל העם בבית לחם' • בתגובה: קבוצה של מאות אנשי עסקים אמריקנים ביטלה את שהותה המתוכננת בעיר
אליעזר היון
כ"ג אב התשע"ד / 19.08.2014 10:05

הנפת הדגל הפלסטיני בגלזגו גבתה מחיר לא קטן: עיריית גלזגו שבסקוטלנד החליטה להניף את דגל פלסטין בסמוך לבניין העירייה, מתוך רצון להביע סולידריות עם “סבל” העם הפלסטיני.

אלא שההחלטה הזו, שהכעיסה לא מעט אנשים, הביאה לביטולו של טיול שעשוי היה להכניס מאות אלפי פאונד לקופת העיר. סגן נשיא של אחת מחברות האירועים המובילות בארצות הברית הודיע, כי השהות בעיר – שתוכננה ל-600 אנשי עסקים ובנות זוגם במשך שישה ימים – בוטל בעקבות הנפת הדגל. כך מדווח אתר express.

החברה, השייכת לקבוצת פוצ’ן, מאגדת בתוכה 500 תאגידים עסקיים ברחבי העולם ביניהם אקסון מובייל, פולקסווגן, קוקה קולה ועוד.

סגן נשיא הקבוצה כתב ללורד מכללת גלזגו וחברת מועצת העיר סיידי דוקרטי שתמכה בהנפת הדגל: “על פי התכנון, הייתי אמור להוביל אירוח בעיר הנפלאה שלך של 600 מבקרים עסקיים. אולם לאחר שקראנו על החלטתכם, בשל מספר המוסלמים הגדול בעיר שלכם, בחרנו לבטל את התכניות שלנו”.

סגן הנשיא הוסיף בציניות: “יש לקוות שהאוכלוסיה המוסלמית, שאתם כל-כך דואגים לה, תהווה כח קנייה מספיק גדול שיפצה על ההיעדרות שלנו”.

יצויין כי דוקרטי כתבה בהחלטתה להניף את הדגל: “גלזגו היא ביתם של חברים רבים מפלסטין וזהו זמן מצער עבורם. כאות הזדהות עם בית לחם, המהווה את העיר התאומה של גלזגו, מועצת העיר גלזגו תניף את דגל פלסטין בשמיני באוגוסט, תוך תקווה לזכויות האדם של התושבים בפלסטין”.

דוברת העירייה סיפרה כי התקבלו למעלה מ-1500 מכתבים, הזועמים על ההחלטה להניף את הדגל.

חבר המועצה ארצ’י גראהם שלח מכתב בהול לסגן נשיא פוצ’ן ובו הבהיר כי “גלזגו מתעבת ודוחה כל צורה של אפליה כולל אנטישמיות ואיסלאמופוביה” – וביקש לבטל את ההחלטה.

סגן הנשיא הגיב כי ההחלטה לבטל את תכניות הביקור בעיר אינה הפיכה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות