חכם שלום: “הקב”ה הביא למצבים כאלה, איך אנחנו יכולים לחיות?”

נשיא 'המועצת' פנה בשיחת ׳פתיחת הזמן׳ מביתו להורים: ״תשמרו על בניכם, הבנים שלכם פיקדון בידכם, לשמור עליהם. מסכן בן אדם שמועל בפיקדון שלו... תשתדל" • "כשקיבלו את התורה קיבלו אותה כולם כאיש אחד, היום בעוונות אנחנו גם כן כאיש אחד, אין שני אנשים יחד!" • צפו
יוסף גרינבוים
ב' אייר התש"פ / 26.04.2020 20:58

בעת  פתיחת ׳זמן קיץ׳ בהיכלי הישיבות והכוללים, שבהתאם להנחיות גורמי הרפואה לא נפתחו – התאספו ראשי הישיבות וראשי הכוללים במעונו של ראש הישיבה ונשיא המועצת חכם שלום כהן לשמיעת דברי חיזוק ושיחת ׳פתיחת הזמן׳, אשר הועברה בשידור חי לעשרות אלפי אברכים ובחורים ברחבי הארץ והעולם.

ראש הישיבה נשא דברים במשך שעה ארוכה על חשיבות ומעלת לימוד התורה בפרט בזמנים הללו, והוסיף בדברי הלכה ואגדה.

לקראת סיום דבריו נאנח מרן מספר פעמים וזעק מקירות ליבו נוכח המצב:

״רבותיי, נחזק את הלבבות. נדע בני מי אנחנו, בנים של מי, בנים אתם להשם אלוקיכם. לא לוותר, כמה זמן שיש לך, ספר פתוח. הורים בכל מקום, תשמרו על בניכם. לא לתת להם להתבטל. כמה שאפשר, שישבו ללמוד אפילו בבית.

“בעוונותינו הרבים, היום שהקב”ה הביא אותנו למצבים כאלה, איך אנחנו יכולים לחיות??? תשמרו על בניכם, הבנים שלכם פיקדון בידכם, לשמור עליהם. מסכן בן אדם שמועל בפיקדון שלו, הוא חושב לו מה אני יעשה והבן שלי… תשתדל. תביא לו מישהו שילמד איתו. עד שהקדוש ברוך הוא יתן לנו את האפשרויות לחזור לשיעורי תורה ללמוד וללמד בצוותא.

“כשקיבלו את התורה קיבלו אותה כולם כאיש אחד, היום בעוונות אנחנו גם כן כאיש אחד, אין שני אנשים יחד!!! צריך כל אדם להשתדל כמה שאפשר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ללמוד תורה אחרי העבודה ! לשרת בצבא ! זו התרופה ! כל היתר הבלים !
    26/04/2020 21:49
    אזרח
  1. אין דרך אחרת , מי שחי על שנור מרחיק את הגאולה .