מעטפות כסף: מעקבים אחרי בכיר ברבנות הראשית חשפו את הסוד?

בתיעודים שנמצאים בידי המשטרה, ועומדים במרכז תיק שוחד חמור שבו חשוד מנהל מחלקת היבוא ברבנות הראשית הרב יצחק ארזי - הוא נראה מקבל מעטפות עם כסף • הפרקליטות צפויה להגיש בקרוב כתב אישום
חרדים 10
י"ג כסלו התש"פ / 11.12.2019 12:34

מנהל מחלקת היבוא ברבנות הראשית, הרב יצחק כהן ארזי, תועד מקבל מעטפות כסף במזומן מיבואני מזון, שדרשו אישורי כשרות למוצרים. כך חשף היום (רביעי) רועי ינובסקי ברשת ב.

מדובר בשורה של תיעודים שנמצאים בידי המשטרה, ועומדים במרכז תיק שוחד חמור, שבמסגרתו התגלה חשד כי הרב ארזי, שהיה הסמכות הבלעדית לאשר כשרות למוצרי מזון המיובאים לישראל, קיבל שוחד במשך שנים מיבואנים.

הרב ארזי נעצר לפני כשנה. בקרוב צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום.

לפי הדיווח, בסרטון מחודש יוני 2018 נראה אחד היבואנים מכניס לרכבו של הרב ארזי מעטפת כסף דרך חלון הרכב. לאחר מכן הרב פותח את המעטפה וסופר שטרות של כסף.

בסרטון אחר מאותו חודש, ניתן לראות יבואן נפגש עם ארזי, ומעביר לו חבילת שטרות שהוא מכניס לכיס חולצתו של הרב. היבואן שואל את ארזי אם הוא קיבל גם צ’ק לחתונה של בנו – ומוסיף: “אתה צריך עוד משהו”. אחר כך השניים משוחחים על אישורי כשרות למוצרי היבואן.

בתיעוד אחר ניתן לראות את הרב ארזי מגיע לעסק של אחד היבואנים, ומעמיס משם פירות וירקות לפני אירוע משפחתי.

בכל חקירותיו שמר הרב על זכות השתיקה.

חלק מהיבואנים העידו כי הכספים הועברו בשל בקשתו של הרב ארזי לתרומות לעמותת נזקקים של אשתו. אלא שבחקירה התגלה כי לאשתו אין כל עמותה.

אחד מהיבואנים טען בחקירה כי במשך 4-3 שנים מסר לארזי סכום של 500 שקלים במזומן בכל פעם שהיו נפגשים בנוגע לאישורי כשרות. אחר העיד כי התשלומים החלו לפני שמונה שנים, ובכל פעם מסר 1,500-1,000 שקלים.

לפי הדיווח, צ’קים שקיבל הרב מיבואנים גם כן התגלו כשיטה להעביר כספי שוחד לכאורה. אחד מהצ’קים היה לפקודת רשת מזון, וצ’ק אחר לפקודת חנות כסף בבני ברק – מאחורי הצ’קים היה כתוב “ארזי”.

באחד המקרים עלה חשד כי במסגרת יחסי השוחד הרב נתן לכאורה אישור לכשרות מזויפת. גם לדברים אלו סירב ארזי להגיב בחקירה.

עו”ד גיל פרידמן, המייצג את ארזי:, הגיב לרשת ב’: “היינו בשימוע בפרקליטות. הצגנו את כל הטענות שלנו – הבסיס שלהן הוא שכל כסף שהתקבל הלך למשפחות נזקקות, כולל תצהירים של אנשים שקיבלו את אותם דברים שהרב ארזי לקח כדי לתת לאותן משפחות נזקקות. אני מקווה שהפרקליטות בסופו של דבר תמצא לנכון שאין בעבירות האלו עבירות שוחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני המקום הרב ארזי תובע את רועי ינובסקי בהוצאת דיבה ובענק
    23/01/2020 07:48
    חיים
  1. רועי ינובסקי מי שמך? אתה לא כתב של המשטרה וזה נשמע לא טוב כי אין תיעוד ולא ראיות אז תהיה זהיר…