איך לוחצים על עמיר פרץ להצטרף לממשלת נתניהו ומה הייתה תגובתו

יו"ר ההסתדרות: "אם כחול לבן יכולה לשבת עם הליכוד, אז גם עמיר פרץ יכול לשמוע מה יש להם להציע. את השפם הוא יכול לגדל שוב" • פרץ הבהיר הבוקר: "התחייבנו ונקיים - לא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו"מ"‎
חרדים 10
כ"ו אלול התשע"ט / 26.09.2019 11:11

לחץ כבד מופעל על יו”ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, כדי לשכנעו להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו.

לפי דיווח ב’ידיעות אחרונות’, מכבש הלחצים על פרץ מגיע בעיקר דרך פעילים מרכזיים, כמו נציגי הקיבוצים, מושבים ופעילים בולטים אחרים שנשלחים ככל הנראה על ידי גורמים מטעם הליכוד, ולוחצים על פרץ להצטרף לממשלה.

לפי הדיווח, ברחבי העיר רמת גן אף נתלו שלטים שבהם נכתב: “עמיר פרץ, תציל את המדינה”.

הגורמים שזורמים אל פרץ ומפעילים לחץ כבד ברשתות החברתיות ובקבוצות המאורגנות של מפלגת העבודה, מסמנים יעדים שבאמצעותם יוכל לכאורה פרץ להשפיע. בין היתר מוצע לו: תיק האוצר לפרץ, תיק הבריאות לאורלי לוי-אבקסיס ובנוסף ועדה חשובה בכנסת, כמו ועדת חוקה חוק ומשפט.

לדברי אותם גורמים, אם יסכים פרץ לקיים משא ומתן, הוא יוכל אפילו להגדיל את חבילת התיקים והתפקידים לרשימת העבודה-גשר, המונה בסך הכול שישה מנדטים.

יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא הבוקר (חמישי) לעמיר פרץ ולמפלגת עבודה-גשר לנהל משא ומתן עם נתניהו.

“יש יותר מדי פסילות במערכת הפוליטית”, אמר בתוכנית ‘מרציאנו סגל’ בגלי צה”ל. “אם כחול לבן יכולה לשבת עם הליכוד, אז גם עמיר פרץ יכול לשמוע מה יש להם להציע – את השפם הוא יכול לגדל שוב”.

מוקדם יותר היום הבהיר יו”ר העבודה-גשר  כי הוא ומפלגתו לא יהיו מוכנים להצטרף לממשלת אחדות שבראשה יעמוד נתניהו.

“נתניהו חייב להפנים כי אזרחי ישראל בחרו להחליפו ורוצים תקוה חדשה”, הדגיש פרץ בהודעה שפרסם על רקע המגעים להקמת ממשלת אחדות. “אנחנו התחייבנו ואנחנו נקיים. לפני הבחירות התחייבנו שלא נשב עם נתניהו ולא ננהל אתו מו”מ וכך נעשה”.

הוא הוסיף: “המנדט שקבלנו מבוחרינו הוא להחליף לא רק את נתניהו, אלא גם את המדיניות שלו. מדיניות של קפיטליזם שלא רואה בני אדם. מדיניות שהביאה למיליון עובדים מתחת לקוו העוני, לקשישים ונכים שלא מתקיימים בכבוד, לזוגות צעירים שקורסים תחת נטל המשכנתא ותשלומים למערכת החינוך”.

לדבריו, “שינוי חברתי אמיתי יוכל להיעשות רק אם יתחיל עידן חדש של מעבר מהפקרה חברתית להשקעה חברתית, עידן של מעבר משנאת חינם לאהבת חינם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמיר פרץ
    27/09/2019 02:09
    אבי
  1. הוא יכנס לממשלה עם ביבי כי כך אנחנו אומרים כל ערב שבת ימין ושמאל תפרוצי ואת ה תעריצי על יד איש בן פרצי ונשמחה ונגילה ומי זה איש בן פרצי אם לא אמיר פרץ קיבלתם תחזית ממני