רבה של נחלת הר חב”ד לקהילתו: אסור באיסור חמור להצביע לעוצמה

רבה של נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי, הוציא מכתב לבני קהילתו, בו הוא מדגיש כי אסור להצביע למפלגת 'עוצמה יהודית' • "כהוראת הרבי שאסור לאבד אף קול ויש להרבות במספר המצביעים לרשימות החרדיות ג׳ או ש״ס בלבד"
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ט / 15.09.2019 19:53

הגאון רבי יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש ורבה של נחלת הר חב”ד בקרית מלאכי, הוציא הערב (ראשון) מכתב לבני קהילתו, בו הוא מדגיש כי אסור להצביע למפלגת ‘עוצמה יהודית’.

“הנני להבהיר בצורה ברורה שאסור באיסור חמור להצביע למפלגה שאינה עוברת את אחוז החסימה עוצמה יהודית וכו’, וכהוראת הרבי שאסור לאבד אף קול ויש להרבות במספר המצביעים לרשימות החרדיות ג׳ או ש״ס בלבד”.

המכתב מגיע בהמשך להכרזה בליל שבת בבית הכנסת בנחלת הר חב”ד, כאשר הגבאי הכריז בשם המרא דאתרא כי שתי הרשימות החרדיות ביותר להן יש להצביע הן יהדות התורה וש”ס.

הגבאי הוסיף, כי “באופן אישי הרב ובני משפחתו יצביעו ליהדות התורה”, והדגיש את האיסור להצביע עבור רשימה שיש ספק קל שלא תעבור את אחוז החסימה.

כפי שדווח ביחרדים 10′, חברי ‘בית דין רבני חב”ד בארץ הקודש’, הגוף העליון של חסידות חב”ד בישראל,  פרסמו בשבוע שעבר מכתב לפיו חל איסור להצביע למפלגות אשר יש ספק אם הן  עוברות את אחוז החסימה.

המשמעות: רבני חב”ד מורים לחסידים, שרבים מהם הצביעו בעבר עבור ‘עוצמה יהודית’ – שלא להצביע לבן גביר.

 בי”ד רבני חב”ד פסק: ‘לא’ לעוצמה יהודית

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוצמה
    16/09/2019 00:10
    בינו
  1. כסף מעבר עניה חכמים

  2. יישר כח, כך נבטיח גוש ימין גדול ולא נסתכן באיבוד קולות.
    16/09/2019 01:26
    גדי
  3. על מנת לקבל גוש ימין גדול וחזק,כך צריך לנהוג.
    באחריות.