גורם בכיסא רחמים: ‘יהיה הסכם – הגר”מ מאזוז יכריז להצביע שס’

מסתמן הסכם בין ש"ס ל'כסא רחמים' • בהודעה מטעם 'כיסא רחמים' הוצגו התנאים של הגר"מ מאזוז • גורם בכיסא רחמים: "למרות שש"ס ידעה שיהדות התורה לא ממש מציעה לנו הצעות נדיבות, היא לא ניצלה זאת לרעה וטרחה על מהלכי השלום בכל כוחה" • ואיזה סולם הניחו לאלי ישי?
י"ג אלול התשע"ט / 13.09.2019 15:48

האם אריה דרעי הצליח לאחד את העולם הספרדי? יותר מחצי שנה לאחר שהחלו הגישושים של בכירים ב’כסא רחמים’ מול הנהגת ש”ס, נראה כי במוצ”ש הקרוב יושלם המעגל ומנהיגה הרוחני של תנועת ‘יחד’, הגר”מ מאזוז, ימליץ לתלמידיו בפומבי להצביע לש”ס – זאת בעקבות מגעים המתנהלים בין הצדדים, שהובילו להסכם לפיו ‘יחד’ תתמוך בש”ס.

עם זאת, לחרדים 10 נודע כי ב’כסא רחמים’ יש עדיין מי שמנסה לטרפד את ההסכם.

עוד בנושא:

ש”ס-כיסא רחמים-יהדות התורה: מה באמת קרה מאחורי הקלעים?

אמש ניתן היה לקבל רמז על המהלך, כאשר בסיום ריאיון  שהעניק אריה דרעי לתכנית ‘פילפוליטיקה’ ברדיו ‘קול חי’, בהגשת יעקב ריבלין ואבי בלום, הוא העביר מסר פומבי לאלי ישי: “אתה גדלת בש”ס, היית העוזר שלי, היית יו”ר ש”ס. נכון שקרה מה שקרה, אבל הכל מחול. הרבה זמן עבר, תחזור הביתה – נקבל אותך בשמחה רבה. בש”ס אין מחנות ואין קבוצות, ש”ס אינה נחלה פרטית שלי. אבל אני מבין שהוא החליט לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים”.

לפעמים, צריך לעזוב שידוך כדי להבין שהשידוך המקורי שהוצע לך הוא ה’באשערט’. זה כנראה מה שקרה גם הפעם.

אחרי שבבחירות 2019 מועד א’ תמכו אנשי ‘כסא רחמים’ ביהדות התורה, אולם השידוך לא ממש עלה יפה – ההתייחסות אל רבני ‘כסא רחמים’ בעצרות של יהדות התורה, ואי ההכרה בקולות שהביאו כנדוניה,  חוזרת ‘יחד’ אל הבית הטבעי שלה – ש”ס.

מהלכים רבים קדמו למהלך הסופי. רק במוצ”ש האחרון אמר הגר”מ מאזוז בדרשתו כי לא ימליץ הפעם לאנשיו במי לתמוך. אמירה זו פתחה פתח לתמיכת התלמידים בכל מיני מפלגות, ובתוכן גם בעוצמה יהודית. אלא שבמוצ”ש הקרוב, אם הכל יתנהל כמתוכנן והמהלך לא ייכשל –  תינתן אמירה ברורה.

בין הצעדים המתוכננים דובר שחבר מועצת החכמים, הגאון רבי דוד יוסף, ידיד ותיק של ‘כסא רחמים’ והגר”מ מאזוז, ידרוש בהיכל ישיבתם.

הגר”מ מאזוז אישר את המהלך, למרות שבשל מצבו הבריאותי הוא לא יוכל להשתתף בדרשה. אולם, בסופו של דבר התברר כי הגר”ד יוסף שוהה בפנמה, וישוב לארץ רק ביום שני, מאוחר מדי כדי שהדרשה תהיה חלק מההליך.

למרות האמירות הלא מחייבות של אישים כאלו ואחרים ב’כסא רחמים’ בעד תמיכה בש”ס (תמיד היו קיני תמיכה בש”ס בתוך ‘כסא רחמים’. אפילו ב-2015 כאשר ‘יחד’ רצה בכל הכוח) – היה ברור לכל כי כל עוד ראש הישיבה עצמו אינו נותן הוראה, הרי ש”כלאם פאדי”, הכול דיבורים.

לשבחה של ש”ס ייאמר, כי עבדה בכל הקיטור כדי להשיג הסכם שלום.

גורם בכיר ב’כסא רחמים’ לחרדים 10: “למרות שש”ס ידעה שיהדות התורה לא ממש מציעה לנו הצעות נדיבות, וחוץ מסגן שר החינוך מאיר פרוש לא ממש חיבקו אותנו שם, היא לא ניצלה זאת לרעה וטרחה להבשיל את מהלכי השלום בכל כוחה. פינג פונג היה כל הזמן בין קודקודי ש”ס לבין בכירים ב’כסא רחמים”.

הוא הוסיף: “ההתנהלות של דרעי הייתה ממוקדת מטרה”.

הבוקר יצאה הודעה רשמית מטעם ‘כסא רחמים’. צריך היה לקרוא אותה בעיון, כדי להבין לאן נושבת הרוח.

“ידו של מרן ראש הישיבה שליט”א מאז ומתמיד מושטת לשלום. במשך החודשים האחרונים נעשה מאמץ גדול לקיים מפגש בין מרן ראש הישיבה לבין חכמי מועצת חכמי התורה בראשות מרן חכם שלום הכהן שליט”א, ולצערנו הדבר טורפד על ידי שועלים קטנים מחבלים כרמים”.

עד כאן, עקיצה לעבר ש”ס.

אבל תקראו ההמשך: “שמחנו לשמוע אמש את קריאתו של יו”ר ש”ס לאחדות השורות. אדרבא ישבו הרבנים כעת ויגיעו לעמק השווה מתוך שלום הדדי, וכמאמר חז”ל: ת”ח מרבים שלום בעולם. העקרונות החשובים למרן ראש הישיבה היו ונותרו:

• להשאיר את משקעי העבר ולפתוח פרק חדש של איחוד כוחות למען הצלחת התורה.

• תנועת ש”ס תפעל לגדור את חומות השבת שנפרצו, ולעמוד כחומת מגן בפני המאיימים על צביונה היהודי של מדינת ישראל.

• תנועת ש”ס תמשיך בדיבורה ותעמוד בהבטחתה בהצטרפותה לממשלת ימין בלבד, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה. ובכלל זה התנגדות למסירת שטחים מארצנו הקדושה.

• מועצת חכמי התורה, אחראית לפעילותם של נציגי תנועת ש”ס, שכל מעשיהם יהיו אך ורק ביושרה ובאמונה למען הגדלת כבוד שם שמים וחיזוק התורה. כבודם של תלמידי החכמים וגדולי ישראל, אין למעלה ממנו. תנועת ש”ס תהווה דוגמא לכבוד והכלה לתלמידי חכמים, לכל אחד באשר הוא”.

 לכל הסעיפים הללו יכולה ש”ס להסכים, ללא כל בעיה. אין דרישה לשילוב נציג ברשימה (בכל מקרה, הרשימות סגורות). בהודעה גם אין דרישה חד משמעית להעניק לאלי ישי תפקיד שר או תפקיד אחר.

ובכל זאת, כנראה כדי לשמור על כבודו, הנה השורה האחרונה:

“אין ספק שמהלך זה יביא בשורת אחדות גדולה, ויגדיל את כוחה של ש”ס, הצלחה שתאפשר לתת ייצוג בממשלה לנציגו של מרן ראש הישיבה הרב אליהו ישי, כפי שמונה על ידו בשנת תשנ”ו”.

תאפשר. לא דורשים.  מקווים. מילים יפות.

“זה סולם מכובד, הא ותו לא”, אומר הגורם ב’כיסא חכמים’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אריה דרעי מלך וכל הכבוד על השלום יהי רצון שיביא נחת בשמיים ובארץ
    14/09/2019 21:16
    אפרת
  1. יהי רצון שתהיה ראש ממשלה . יש לך את הכח

  2. דרעי יעוכר ישראל
    16/09/2019 09:25
    חרדי ספרדי
  3. אם הרב מאזוז אומר להצביע שס הוא הופך את כל הספרדים לסמרטוטי רצפה