סקר: גוש הימין מאבד שני מנדטים לשמאל; אשכנזי יותר פופולרי מגנץ

סקר 'ישראל היום'־i24NEWS באמצעות 'מאגר מוחות' מגלה: הליכוד מאבד את הבכורה - ושני מנדטים • גם הרשימה המשותפת מאבדת מנדט • עם זאת, 40% חושבים שנתניהו הכי מתאים כראש הממשלה, לעומת 24% בלבד לגנץ
חרדים 10
כ"ט אב התשע"ט / 30.08.2019 03:26

בסקר שנערך עבור ‘ישראל היום’ ו־i24NEWS, ובוצע על ידי פרופ’ יצחק כץ ממכון ‘מאגר מוחות’, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, היה גוש הימין-חרדים מאבד שני מנדטים לעומת הסקר הקודם – וצובר 55 מנדטים, גוש השמאל-ערבים 54, בעוד ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן ממשיכה להוות לשון מאזניים – עם 11 מנדטים.

מהסקר עולה עוד, כי במקרה של פרישת הרשימות הקטנות בימין – נעם, עוצמה יהודית וזהות – מקבל גוש הימין-חרדים 58 מנדטים, השמאל-ערבים נחלש ל־51, וליברמן נותר עם אותו מספר מנדטים.

עם זאת, הסקר בוצע לפני שפייגלין הכריז על פרישת ‘זהות’ מהמירוץ.

ואלו תוצאות הסקר – אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום: כחול לבן מקבלת מנדט נוסף לעומת הסקר הקודם ועולה ל-32 מנדטים ולראשונה זה תקופה ארוכה עוקפת את הליכוד, שמאבד שני מנדטים ומקבל רק  30 מנדטים.

אחריהם הרשימה המשותפת שמאבדת מנדט וישראל ביתנו שעולה במנדט – עם 11 מנדטים כל אחת.

ימינה עם 10, ש”ס עם 8, יהדות התורה עם 7, המחנה הדמוקרטי עם 6, והעבודה־גשר עולה במנדט – עם 5.

עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה – ומקבלת רק 2ֵֵ אחוז, וכמוה גם זהות (עם 1 אחוז), שכאמור, נסקרה לפני הודעת הפרישה מהמרוץ.

צילום: ישראל היום

יהודה שלזינגר, הכתב הפוליטי של ישראל היום מציין, כי מדובר בתוצאות מפתיעות במיוחד, שכן כחול לבן עוברת את הליכוד למרות שבוע קשה במיוחד שעבר עליה.

תוצאה מעניינת ומפתיעה נוספת שעולה מהסקר היא לגבי זהותו של שר הביטחון:

אחרי פיגוע הטרור הרצחני בדולב וסיכול פיגוע הרחפנים בגבול הצפוני בתחילת השבוע, נשאלו המשיבים מי הוא המתאים ביותר לכהן כשר הביטחון.

למקום הראשון הגיע דווקא אשכנזי, שחלף על פני בני גנץ, ועוד בפער של יותר מעשרה אחוזים. הבא אחרי אשכנזי הוא דווקא נפתלי בנט, שמאפיל בנוסף גם על אביגדור ליברמן, אהוד ברק ועמיר פרץ.

צילום: ישראל היום

למרות התוצאות הלא מחמיאות לליכוד, עדיין רוב הנשאלים היו רוצים לראות את בנימין נתניהו בראשות הממשלה, וזאת בפער ניכר מבני גנץ ומשאר המתמודדים האחרים.

40% חושבים שנתניהו הכי מתאים כראש ממשלה, לעומת 24% בלבד לגנץ. (בסקר הקודם נתניהו הוביל עם 39%, ואחריו בני גנץ עם 23% בלבד).

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מי מתאים
    30/08/2019 07:53
    משה
  1. בכחול לבן יש צוות חזק
    בליכוד יש ביבי והרבה כלום…
    עדיף צוות מוחות על ביבי+שרהה

  2. שיטה מטומטמת להלחיץ את הימין. הם אידיוטים יצביעו לכם בכל מקרה
    30/08/2019 22:57
    סבא בא
  3. לא ייתן כלום. הימין מגיע להצביע באופן מלא. גם החרדים. השמאל הוא זה שלא יוצא להצביע והוא לא ייצא בכל מקרה מזלכם שהימין אידיוטים חסר מוח והשמאל אדיש

  4. תומכת שרופה של בנימין נתניהו.
    31/08/2019 06:19
    ליהי הירש
  5. אני נורא מאוכזבת מהתוצאות של הסקרים,ושל הסקר הזה במיוחד; כשאני יודעת בוודאות מוחלטת שביבי נתניהו הוא לא רק ראש הממשלה הכי מתאים, אלא גם הכי מוכשר ורציני בהרבה יותר משאר כל יתר חברי הכנסת וראשי הממשלה אשר קדמו לו. הוא הכי מתאים לפי דעתי, וכל כולי תיקווה שאכן למרות כל הסקרים הנוכחיים ימשיך לכהן גם השנה הזאת ועוד שנים רבות נוספות.

  6. ישראל היום בשירות המאסטרו
    31/08/2019 11:15
    חחח
  7. יעשה הכל, כולל כותרות, שיכולות לשבש על מי שיריב

  8. סקרים
    31/08/2019 21:18
    אבגד
  9. לפתע פתאום כל הסקרים של הערוצים הימניים נדיבים במספר המנדטים לשמאל….רואים רחוק רואים שקוף…סינדרום הגוועלד של נתנייהו…ובמקביל הוא עדיין המלך המיוחל!….איך אפשר שלא…לא להאמין לכם?!!!

  10. סקר מוזמן התחיל קמפיין הגוועלד של ביבי
    31/08/2019 23:28
    זיו
  11. תמיד בסוף הליכןד מקבל יותר מהסקרים. ויתר המדגמים הליכוד מוביל. הקיצר עוד מניפולציה