ירי כדורי פלסטיק על פעילים בכנס ‘כחול לבן’ ברחובות: שניים נעצרו

המשטרה עצרה שני חשודים בירי של כדורי פלסטיק במהלך כנס פתיחת סניף 'כחול לבן' ברחובות • גנץ: "ככה נראית תוצאה של הסתה" • לפיד: הירי הזה לא קרה בחלל ריק. האווירה הציבורית וההסתה הבלתי פוסקת הציתו אותו"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ"ט אב התשע"ט / 30.08.2019 01:57

המשטרה עצרה הלילה (ליל שישי) שני בני אדם בחשד לירי של כדורי פלסטיק לעבר חלל האוויר, במהלך כנס פעילים של מפלגת כחול לבן בעיר רחובות.

מהמשטרה נמסר: “הערב התקבל במשטרת ישראל דיווח על פגיעה של שני אזרחים ברחוב יעקב ברחובות מכדור פלסטיק (איירסופט).

“שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בשני כדורי הפלסטיק והחלו בבדיקת האירוע.

“כעבור זמן קצר שוטרים עכבו לחקירה שני חשודים, בני 16 ו-26, תושבי רחובות, בחשד למעורבות באירוע. הנסיבות נבדקות”.

עדכון: בימ”ש השלום בפ”ת האריך את מעצרו של הקטין בן 16 מרחובות עד מחר ב-23:00 להמשך חקירה. מעצרו של החשוד בן 26 הוארך עד יום ראשון להמשך חקירה.

יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, הגיע לרחובות בעקבות האירוע בפתיחת סניף כחול לבן, בו נפגעו שני פעילים מירי רובה אוויר.

“מדובר באירוע חמור של ירי מרובה אוויר שפגע בשני אנשים”, אמר גנץ. “לא נטשטש את חומרת האירוע אבל נמתין לחקירת המשטרה ולממצאים.

“בכל מקרה – אי אפשר להתעלם מהמגמה, ראינו לפני כמה ימים אירוע שבו פעיל שלנו שהוא גם קרוב משפחה שלי הוכה. אנחנו שומעים על אנשים שמנבלים את הפה. ככה נראית תוצאה של הסתה. אני קורא לראש הממשלה לצאת בקולו ולהגיד שחייבים להפסיק מיד כל אלימות, כל התלהמות וכל פעולה שיכולה ליצור עימותים. יש לנו ויכוח פוליטי אבל אנחנו שייכים לאותה חברה ואותה מדינה”.

הוא הוסיף: “אנחנו מכירים מהעבר מה קרה כשמגמות כאלו החלו. לכן חייבים לעצור כל אלימות מילולית או פיסית ולדאוג שתהיה כאן מערכת בחירות אקטיבית, הוגנת ולא אלימה בשום אופן. נחכה לתוצאות החקירה המשטרתית כדי לא לקפוץ למסקנות. אנחנו נמשיך בדרכנו. שום דבר לא יעצור אותנו”.

מספר 2 בכחול לבן ח”כ יאיר לפיד שנכח באירוע: “מודה לכל מי שדרש בשלומם של פעילי כחול לבן בעקבות הירי היום באירוע בהשתתפותי ברחובות. כולם בסדר, אבל הירי הזה לא קרה בחלל ריק.

“האווירה הציבורית וההסתה הבלתי פוסקת הציתו אותו. אם לא נתעשת, בפעם הבאה זה ייגמר רע הרבה יותר. הפעילים שלנו נחושים מתמיד, וגם אני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות