נתניהו: אני רואה אותך שר בממשלה • פייגלין: נסתרות דרכי הבורא

לפי ההסכם, פייגלין ימונה לשר חברתי או כלכלי ויהיה חבר הקבינט הכלכלי • חוק לגליזציה של קנאביס רפואי יובא לאישור הכנסת • נתניהו: "זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. כשנפגשנו לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת"
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ט / 29.08.2019 18:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים משותפת עם יו”ר זהות משה פייגלין,לאחר שבין הצדדים נחתם הסכם, לפיו זהות לא תתמודד בבחירות לכנסת ה-22.

לפי ההסכם, פייגלין ימונה לשר בתחום החברתי או הכלכלי ויהיה חבר הקבינט הכלכלי.

ההסכם אינו כולל את כיסוי חובותיה של זהות.

נתניהו אמר: “אנחנו יוצאים לדרך משותפת של קידום ערכים של חירות אישית וכלכלה חופשית. שנינו תומכים בחירות הפרט ובהורדת רגולציה”.

הוא ציין כי בהסכם בין השניים הוחלט לקדם בממשלה הבאה את הלגליזציה של הקנאביס. “אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של חולים הזקוקים לקנביס ואינם מקבלים את התרופה. נביא לאישור הכנסת חוק ללגליזציה של קנביס רפואי ונפתח את השוק לייבוא. הנושא הזה ייכנס להסכמים הקואליציוניים.

“משה, ציבור גדול וחשוב שתומך בדרך של זהות, ההחלטה שלך היום מבטיחה שהקול החשוב הזה של תומכי זהות לא ירד לטמיון. הקול החשוב של זהות יבוא לידי ביטוי בממשלה כדי שנוכל לקדם את הערכים הללו מתוך הממשלה”.

ראש הממשלה הצהיר: “אני רואה אותך שר בממשלה, אני רואה אותך שותף נאמן לדרך ולחזון, אני לא אומר את זה רק מן השפה אל החוץ ואילו אינן מילים בעלמא. אני באמת מתכוון לזה, ואני חושב שאנחנו נוכל לעבוד יחד בצורה יוצאת מן הכלל כדי להציב את היעדים האלה ולהשיג את היעדים האלה, ולכן זו תוספת כוח חשובה מאוד למאבק שאני מוביל זה עשרות שנים, אני חושב שזה דבר חשוב מאוד למדינת ישראל”.

הוא סיפר על שיחותיו עם פייגלין: “משה, זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות. כשפגשתי אותך לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת. שיחות מעמיקות, ארוכות ואני אומר לכם מאוד מעניינות, ואתה אמרת לי, “תגיד למה זה לקח לנו 25 שנים לקיים שיחות כאלה?” טוב, יש לפעמים מקרים כאלה”.

נתניהו הוסיף: “אבל גילינו דבר פשוט שידענו אותו אבל לא בעוצמה שהתגלתה, ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות, שנינו תומכים בחירויות הפרט, בהורדת הרגולציה, אתם יודעים כמה אני עובד קשה בעניין הזה כראש ועדת השרים לענייני רגולציה, בשחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת באזרחים ובעלי עסקים ובייחוד בעסקים הקטנים”.

לדבריו, “שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה, שנינו מודעים למצוקת העולים ואנחנו מחוייבים לפתור אותה”.

בפתח ההצהרה המשותפת, התייחס ראש הממשלה לביקורת סביב חשיפת פעילות צה”ל לסיכול תכנית השבחת הטילים של חיזבאללה. “היום חשפנו חלק מפרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה, אנחנו יודעים עוד כמה דברים. אנחנו נחושים לסכל את הפרויקט המסוכן הזה”.

“מטרת הפרסום היום היא להבהיר שלא נשב בצד ולא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בנשק קטלני נגדנו. כבר אמרתי לאויבים שלנו השבוע: היזהרו במעשיכם, היום אני אומר להם דיר באלאכ”, דברי נתניהו.

פייגלין אמר: “במועד א’ של בחירות 2019, זרחה בשמי ישראל תקווה גדולה לחירות האדם בישראל, לחירותו האישית ולזהותו הלאומית.

“כגודל התקווה כך היתה גם עוצמת המכה כשהתברר שלא הצלחנו להגשים את הציפיה שנוצרה. והנה אדוני, דווקא מתוך מועקה נוראה של חולים, ומתוך טרגדיה איומה של אשה צעירה שקיפדה את חייה כי לא יכלה לקבל את התרופה שהאריכה אותם, נוצרה הדברות ונפתח הפתח להתחיל ולהגשים בכל זאת, מתוך הממשלה שתקום בראשותך בעזרת ה’, את חזון החירות של זהות”.

פייגלין הוסיף: “אבל לא רק בנושא הכאוב הזה התחלנו להגשים את חזונה של זהות. בהסכם שלפניכם יש בשורה גדולה לשוק הפרטי, להורדת יוקר המחיה, ולעסקים הקטנים בישראל: כל עסק חדש, עד לגובה מחזור של 2 מליון שקלים, לא ישלם מס הכנסה בשנתיים הראשונות להקמתו, עד שיתקזז על כל הוצאות ההקמה.
אתם צעירים? אתם יזמים? קודם כל תתחילו להרוויח באמת! רק אחר כך תתחילו לשלם.

“אתם גם לא תעמדו בתור ב- 70 תחנות בירוקרטיות ותמתינו לאישורים לפתיחת העסק – די יהיה שתתחייבו כי אתם עומדים בתקנות – ותתחילו מיד לעבוד! ישראל תציב כיעד לאומי, טיפוס לעשיריה הראשונה במדד קלות עשית העסקים של הבנק העולמי, בתוך 5 שנים!

“בהסכם הזה יש בשורה של שוק חופשי והתחלה של הורדת יוקר המחיה – כי כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת, לא יצטרך עוד ע”פ ההסכם, לעבור גם תקינה ישראלית.

“יש כאן בשורה נפלאה של שגשוג ושפע משרות שימתינו לעובדים ולכן המשכורות יעלו, כי העסקים הקטנים הם יחדיו המעסיק הכי גדול! וכך בעוד ועוד תחומים
גם כלכליים וגם לאומיים – ההסכם הזה גבירותי ורבותי הוא בשורה אמיתית לחברה ולכלכלה הישראלית.

“ואתם יודעים משהו, מה שמדהים זה שהתברר שראש הממשלה ועבדכם הנאמן, שאיך נאמר, דרכנו לא תמיד היתה סוגה בשושנים, חולקים בנושאים הללו בדיוק את אותה השקפת עולם!

“אני חייב לומר לך אדוני, שאני מלא הערכה מן האופן היסודי שבו נכנסת בעובי הקורה עד שנמצא הפתרון לחולים – וגם לסוגיות נוספות.

“אני פונה מכאן אל כל חברי מפלגתי שהיא לא פחות ממדהימה! כידוע התחייבתי שזהות תתמודד גם במועד ב’, ועל אף שאיש לא יכול היה לחזות את ההתפתחות הזו, אני חש מחוייבות מוסרית להביא את ההסכם הזה לאישור של כולכם במשאל מתפקדים מסודר.

“אני מאמין, כי לא רק לחולים ולכלל החברה הישראלית יש כאן בשורה גדולה, אלא קודם לנו – לחברי מפלגת זהות ולמתפקדיה.

“לכם – שהבאתם לחברה הישראלית שיח אחר, שיח ערכי וליברלי, שיח של חירות וזהות, לכם – חברות וחברים, ניתנת עכשיו האפשרות להתחיל ולבצע! להתחיל ולהגשים!

“לכולנו ניתנת עכשיו האפשרות לבנות לתפארת בשנים הבאות את המפלגה המדהימה שלנו – מתוך הממשלה! תוך שעבדכם הנאמן, יו”ר המפלגה, כבר פועל כשר ביצועי בכדי לקדם ולהגשים את החזון הנפלא של זהות!

“נסתרות דרכי הבורא – אבל אני מאמין, שאם במשאל המתפקדים שנערוך ביום ראשון, אתם תצביעו בעד אישור ההסכם – מה שנחזה היה להיראות כמפלה במועד א’, יתברר בדיעבד כהצלחה גדולה. הבחירה היא שלכם ושלכם בלבד! אני מבקש מכם לאשר את ההסכם!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות