נכנעה? דרעי אישר לחברת הקונגרס האנטישמית לבוא לסבתה בת ה-90

חברת הקונגרס האמריקני, רשידה טליב, נכנעה לדרישות ישראל וביקשה לקיים ביקור הומניטרי של סבתה בת ה-90, המתגוררת בישראל • "ייתכן שזאת ההזדמנות האחרונה שלי לבקר את סבתי. מתחייבת לעמוד במגבלות" • מרזל: התקפלות בפני תומכת טרור"
נתן פרל
ט"ו אב התשע"ט / 16.08.2019 13:04

שר הפנים אריה דרעי החליט הבוקר (שישי) לאשר את כניסתה לישראל של חברת הקונגרס האמריקני, רשידה טליב, לביקור הומניטרי של סבתה בת ה-90 המתגוררת בישראל.

טליב, אישה מוסלמית ותומכת תנועת החרם BDS, שלחה הלילה מכתב לשר דרעי בו התחייבה לקבל את דרישות ישראל, לכבד את המגבלות שהוטלו עליה בביקור, וכן הבטיחה שלא לקדם חרמות נגד ישראל במהלך ביקורה.

לאור זאת, בהתאם להתחייבותו אתמול, החליט דרעי לאפשר את כניסתה לישראל והביע תקווה שתעמוד בהתחייבותה והביקור אכן יהיה לצרכים הומניטריים בלבד.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן קרא מוקדם יותר הבוקר לאשר את בקשתה טליב לבקר את סבתה הפלסטינית, המתגוררת בישראל.

”ההחלטה למנוע את כניסת חברות הקונגרס היתה צודקת ונכונה לאחר שעולה בבירור מהלו״ז המתוכנן שלהן – שמטרת הביקור שהוכן עבורן היתה המשך התמיכה וקידום החרם על ישראל”, אמר ארדן. ”את בקשתה של חברת הקונגרס רשידה טליב לבקר את סבתה יש לאשר. בעיקר לאור התחייבותה לכבד את החוק הישראלי ולא לקדם חרמות כנגדנו”.

ברוך מרזל, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, תקף את ההחלטה לאפשר לבסוף את כניסתה של חברת הקונגרס האמריקני לישראל.

לדברי מרזל, “ההצהרות של אותה שונאת ישראל לפיה ‘תכבד את החוק’, וכי הביקור של הוא ‘לצרכים הומניטריים בלבד’ אין בהן ולא כלום. מי שמגיע לישראל עם אידאולוגיה מוצקה להשמיד את מדינת ישראל, ברור כי להצהרותיו אין שום משמעות. ההתקפלות בהיתר הכניסה של תומכת ה-BDS שוב מלמדת על המדיניות הרופסת של ישראל מול הטרור”.

מרזל הוסיף: “מדינה ריבונית, עצמאית וחזקה צריכה להגיד באופן ברור ובלי למצמץ: מי שתומך בחיסולה של המדינה, אין לו מקום בה”.

כפי שדווח אמש, ישראל החליטה אתמול למנוע את כניסתן לארץ של חברות הקונגרס ראשידה טלאיב ועומאר אילהאן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות