חברות הקונגרס לא יורשו להיכנס: שונאות ישראל I טראמפ: ‘הן בושה’

ישראל תמנע את כניסתן לארץ של שתי חברות הקונגרס המוסלמיות האנטי-ישראליות שצפויות לנחות בנתב"ג בסוף השבוע • נתניהו: "תוכנית הביקור של חברות הקונגרס טלאיב ועומאר מראה שכוונתן לפגוע בישראל"
נתן פרל
י"ד אב התשע"ט / 15.08.2019 19:15

שר הפנים אריה דרעי החליט היום (חמישי) למנוע את כניסתן לישראל של שתי חברות הקונגרס האמריקני – אילהן עומר וראשידה טלאיב, שצפויות לנחות בנתב”ג בסוף השבוע.

השתיים הן מוסלמיות אנטי-ישראליות, שתומכות בתנועת החרם על ישראל.

ההחלטה התקבלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל דעת שר החוץ ישראל כץ, שר הפנים אריה דרעי והשר לעניינים אסטרטגיים גלעד ארדן.

בהודעה מטעם דרעי נמסר: “מדובר במי שמנצלות את הבמה המרכזית ביותר לתמיכה בארגוני BDS הקוראים לחרם נגד ישראל. מדינת ישראל מכבדת את הקונגרס האמריקני, במסגרת הברית ההדוקה בין המדינות, אך לא יעלה על הדעת כי תותר כניסה ארצה של מי שמבקשים לפגוע במדינת ישראל, אף תוך כדי הביקור”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להחלטה ואמר: “אין מדינה בעולם שמכבדת את ארצות הברית ואת הקונגרס האמריקני יותר ממדינת ישראל. הן מתכננות מסע שכל תכליתו הוא חיזוק החרם ושלילת הלגיטימיות של ישראל”.

לדבריו, “תוכנית הביקור של חברות הקונגרס טלאיב ועומאר מראה שכוונתן לפגוע בישראל. שר הפנים החליט לא לאפשר ביקורן ואני מגבה את החלטתו. עם זאת, אם טלאיב תגיש בקשה הומניטרית לפגוש את בני משפחתה, שר הפנים הודיע שישקול זאת, אם תתחייב שלא תפעל לקדם חרמות נגד ישראל”.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס אחר הצהריים לפרשה –  וצייץ בטוויטר: “תהיה זו חולשה גדולה של ישראל אם תאפשר לחברות הקונגרס עומר וטאליב לבקר בה”.

טראמפ הוסיף: “השתיים שונאות את ישראל ואת העם היהודי ואי אפשר לומר או לעשות דבר שישנה את דעתן. הן בושה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות