ניצן הורוביץ הביס את זנדברג – ומיד העליב את ‘כחול לבן’

ח"כ לשעבר ניצן הורוביץ נבחר ליו"ר מרצ • כינה את כחול לבן: "בועת סבון. 35 מנדטים חסרי מעש וחסרי תוחלת. מרצ, לעומתם, מפלגה אמיתית, לא קומבינה של ערב בחירות" • לגלג על ליברמן: "פתאום הוא גילה את הכפייה הדתית" • בכחול לבן נעלבו: התנשאות על מצביענו אינה מתכון להצלחה
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשע"ט / 27.06.2019 23:29

ח”כ תמר זנדברג הודחה לאחר שנה בתפקיד: ועידת מרצ בחרה הערב (חמישי) בח”כ לשעבר ניצן הורוביץ לתפקיד יו”ר המפלגה.

הורביץ זכה ב-56% מקולות חברי ועידת המפלגה, בעוד ח”כ תמר זנדברג, קיבלה 43% מהקולות.

הורוביץ אמר לאחר ההודעה על בחירתו: “מפלגת האנשים החופשיים מרימה את הראש והולכת לניצחון בספטמבר. תמר ניהלה קמפיין ראוי ואידאולוגי עד השניה האחרונה. אני מצפה לשתף פעולה עם כולם, גם עם מי שלא תמך בי במירוץ.

“למרצ יש דרך ברורה וישרה של הומניזם, של אהבת האדם, של אמונה בשוויון ובחופש. אבל דרך החיים שלנו נמצאת תחת מתקפה. לכן מרצ תילחם על החופש שלנו, של כולנו”.

הוא תקף את מפלגתם של גנץ ולפיד: “כחול-לבן הם כמפלגת אופוזיציה ראשית אמורים לאתגר את הממשלה, אבל זו בועת סבון. 35 מנדטים חסרי מעש וחסרי תוחלת. מרצ, לעומתם, היא מפלגה אמיתית, לא קומבינה של ערב בחירות”.

על ח”כ אביגדור ליברמן אמר: “פתאום הוא גילה את הכפייה הדתית – האיש שלא החמיץ שום הזדמנות להתנגד לנישואים אזרחיים ולתחבורה ציבורית בשבת ולזכויות הלהט”ב, מי שקידם את חוקי הנאמנות נגד הערבים ונגד השמאלנים – הוא ישמור עלינו עכשיו?”

תמר זנדברג המובסת אמרה לאחר פרסום התוצאות: “תודה ענקית וכבוד לכל התומכות והתומכים שלי. ברכות והצלחה לניצן הורוביץ. מרצ היא השמאל של ישראל ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך, בדרך יש הפסדים ונצחונות וזה אחד הלילות האלה”.

במפלגת כחול לבן הגיבו לדברי ניצן הורוביץ, יו”ר מרצ, שכינה את כחול לבן “35 מנדטים חסרי תוחלת”.

“אנחנו בהחלט הגורם היחיד שיכול לנקות את הפוליטיקה הישראלית ולהביא להחלפת שלטון נתניהו. התנשאות כלפי למעלה ממיליון ישראלים שהצביעו לכחול לבן לפני חודשיים וחצי אינה מתכון להצלחה”, אמרו בכחול לבן.

יאיר לפיד צייץ: “אז אתמול ברק הקים מפלגה ומיד תקף אותנו, והיום ניצן הורוביץ נבחר ומיד תקף אותנו, באמצע כרגיל סמוטריץ׳ תקף אותנו. אם גם בימין וגם בשמאל תוקפים אותנו, כנראה שאנחנו עושים משהו כמו שצריך”.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ הגיב על ניצחונו של ניצן הורוביץ: ”‏ניצן, ברכות! אם כבר יריבים מרים עדיף שיהיו אידיאולוגיים וערכיים כמוך (בעזרת השם, באופוזיציה כמובן). וכדברי אורי אורבך ז״ל מאחל לך הצלחה גדולה במפלגה הכי קטנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות