מה אברמוביץ חושב על נתניהו, ומהם סיוטי הבחירות של המועמדים

הפרשנים הפוליטיים - אמנון אברמוביץ, ירון דקל ובן כספית - התכנסו על במה אחת, תחת הכותרת 'בחירות 2019, רגע לפני' • מה הם חושבים על מערכת הבחירות, באיזה ויכוח בין אברמוביץ' לכספית - אמנון מודה שבן צדק, ומה אברמוביץ' הגיב לראשונה על סרטון החיקוי של ה"ליכוד TV"
חרדים 10
ב' ניסן התשע"ט / 07.04.2019 01:09

חברי המועדון העסקי אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב, בראשותם של נשיא אגודת הידידים אמנון דיק והמנכ”לית עדי אולמרט, התייצבו ביום ששי ברמת אביב, לשמוע את  הפרשנים הפוליטיים – אמנון אברמוביץ, ירון דקל ובן כספית על במה אחת, תחת הכותרת ‘בחירות 2019 – רגע לפני’.  

אברמוביץ סיפק לנוכחים שתי כותרות:

על חקירות ראש הממשלה – אמר: “אני לא ארחיב, אני רק אומר לכם שנתניהו חשב שאני יכול להשפיע על מקבלי ההחלטות בעניין החקירות, ואני בפועל הרי התומך הגדול בחקירות”.

על החיקוי של ערוץ הליכוד, התבטא אברמוביץ לראשונה פומבית – ואמר: “זה ענין מקצועי ולא אישי. אין ספק שביבי ובנו מובילים קמפיין מסיט נגד התקשורת ואני בראש. נעים זה לא. לפחות זה סרטון שמתבסס על פציעתי במלחמה ולא על כך שנפצעתי במהלך מבצע להרצת  מניות טינסקרופ”.

 אמנון דיק, שניהל את הפנל, ביקש מכל אחד משלושה להשלים את החסר:

ראש הממשלה נתניהו הוא –

אמנון אברמוביץ’: “הוא מאוד אינטליגנט משכיל באמת עם השכלת עומק, תפיסה מהירה, זכרון ארוך ויכולת נסיון. אלא מה – אתם יודעים שמה שקובע בסוף זו לא היכולת ולא הכישורים. מה שקובע זה האופי, ונתניהו יש לו ראש פנטסטי ויכולת לימוד. פשוט בין הראש לבין הישבן לא מחבר שום דבר!”

בני גנץ הוא –

בן כספית: “בני גנץ הוא מועמד של פשרה בתקופה שבה אנו צריכים פשרה, כל מה שאמנון אמר על נתניהו נכון – האיש הגדול הכי קטן שאני מכיר ולהיפך. מצד שני, אני הבן אדם היחיד בכל היבשת שהצליח להרוויח כמה לירות מהזוג נתניהו בגלל הספרים שכתבתי”.

זו מערכת הבחירות הכי –

ירון דקל: “מערכת  מלוכלכת ברשתות החברתיות באיגודם הפעיל של רבים מהשחקנים הפוליטיים ובמרכזם החברים מהליכוד”.

אמנון תרם לשאלה ואמר כי זו מערכת בחירות, אחת התרבותיות שאני זוכר.

בן כספית העדיף להשוות אותה למערכות בחירות קודמות באמצעות הכדורגל – “קשה מאוד להשוות. זה כמו לשאול מי יותר גדול מסי או פלה. קח את פלה מהסוונטיז כשהכדורגל היה אחר. היום הוא לא נכנס לספסל של ברצלונה. האלימות הפיזית של שנות ה-80 התחלפה לאלימות רשת. הרשתות מנקזות כי הרבה יותר קל לגדף בטוויטר מאשר להניף סכין באסיפת בחירות”. 

צילום: איציק בירן 

בפינת השאלות ההדדיות ועל יחסי הזוג נתניהו:

אמנון אברמוביץ שאל את בן כספית:  “לבן ולי היו ויכוח. בן היה מתוקפיה של הגברת נתניהו ואילו עלי אמר נתניהו: ‘אברמוביץ’ הוא היריב הכי גדול שיש לי בתקשורת, אך לזכותו יאמר שהוא שומר על שרה’. אז בן צדק, אני טעיתי. ואני רוצה שבן יסביר למה בן צדק ואני טעיתי.

בן: “תראו אני עשרים שנה בעניינים האלה של הגברת נתניהו, ובכל הרצאה בארץ או בחו”ל, השאלה הראשונה נשאלת עליה. אני הבנתי די בהתחלה שלא מדובר באשת ראש הממשלה אלא ב’ראש ממשלה שותף’. עכשיו זה הופך אותה לאישיות ברת סיקור וברת פרסום, כמעט על כל דבר

“רק שני עיתונאים במדינה נגעו בדבר הזה –  רביב דרוקר ואני, ושנינו העיתונאים היחידים שהוא לא נפגש איתם, לא מדבר עליהם, ואפילו לא חושב עליהם. זו מערכת היחסים הכי מרתקת, הכי מוזרה, והכי על אנושית שאני נתקלתי בה – הפאוור קאפל של ביבי ושרה. הוא ראש ממשלה עשור – אולי כולנו טוחנים מים, והיא המפתח להצלחתו”.

 מהם לדעתכם סיוטי הבחירות של המועמדים:

הסיוטים של נתניהו – 8 מנדטים לפייגלין והאחרות שלא עוברות את אחוז החסימה. הוא איש עם הרבה פחדים וחיי את תמצית פחדיו. 

הסיוט של גנץ – שהשמאלנים יישארו שמאלנים ושלא יבואו להצביע.

שאלת נשיא האוניברסיטה פרופ’ יוסף קלפטר: סמוטריץ, פייגלין, מירי רגב וגילה גמליאל מעוניינים בתיק החינוך – מה תגובתכם?

בן כספית – אשכנזי הוא המועמד הנכון; דקל – תיק החינוך יהיה פיצוי למישהו וזו הבעיה,  וזה יכול להיות גם מישהו כמו גלעד ארדן או ישראל כץ.

לאירוע הגיעו הגיעו רבים מחברי המועדון העסקי אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב – ובהם: בני פדני, ליאורה עופר, סמי סגול, יגאל לנדאו, איציק שנידובסקי, ענת לוין, מיבי מוזר, צבי ימיני, ליאור רייטבלט, גבי רוטר ואתי קסטרו, שאול קוברינסקי, רינת ומוטי כוזהינוף ואחרים.

במהלך האירוע התבקשו חברי המועדון ל’התפקד’ אנונימית ולענות על השאלה: מי ירכיב ממשלה – נתניהו או גנץ?

בהצבעה השתתפו 125 מהנוכחים שקבעו -61 בעד גנץ ו-61 לנתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות