האם השכולה: מה עשיתי רע בחיים שלי? מה נגיד לילדים הקטנים? I צפו

קים לבנגרונד-יחזקאל מראש העין וזיו חג'בי מראשון לציון הי"ד נרצחו בפיגוע הירי באיזור התעשיה ברקן • אמו של זיו הי"ד: "הבן שלי יצא לעבוד, הוא לא יצא למלחמה. היה אמור לחגוג יום הולדת 35 בשבת הקרובה" • גיסתה של קים: "איך אפשר להסביר לילד בן שנה שהוא יגדל בלי אמא?"
חיים טוויל
כ"ח תשרי התשע"ט / 07.10.2018 18:25

איריס חג’בי, אמו של זיו הי”ד שנרצח בפיגוע ירי הבוקר (ראשון) באזור התעשייה ברקן, קראה לגזור עונש מוות על המחבל שרצח את בנה לאחר שייתפס.

זיו שעבד במפעל של קבוצת אלון במשך שנתיים, היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-35 בשבת הקרובה.

איריס חג’בי, סיפרה ל’כאן’ על בנה: “ילד מדהים, נשמה טהורה, אדם שאהב את החיים. וא היה אדם שאהב את העבודה, קם מוקדם בבוקר לעבודה וזה מה שקיבל, זה מה שקיבלנו בסוף…”, אמרה האם בבכי. “ביום שבת הקרוב יש לו יומולדת, רק בן 35, למה? לא יכולה לתאר את מה שאני מרגישה לילד הזה”.

עוד סיפרה האם כי בנה היה “ילד שאהב את האדמה, גר במושב, כל החיים שלו זה היה רק לעשות טוב לאנשים, רק לדאוג לאנשים, רק שלא יהיה חסר לאף אחד, מצפוניסט שאין דברים כאלה, רק שלכולם יהיה טוב. אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35, מה עשיתי רע בחיים שלי?”

חג’בי ביקשה להעביר מסר בנוגע לגורלו של המחבל.

“אני לא רוצה שאף אחד מאלה שפוגעים באנשים יישאר חי”, אמרה. “שהמשפחה שלו תסבול. אני לא מוכנה לזה שאני צריכה לסבול, הבן שלי יוצא לעבוד, לא יוצא למלחמה, וסתם בן אדם שעובד שם במפעל וידע שיבואו אנשים הלך וקצר שם את האנשים במחי יד. אני רוצה שהבן אדם הזה ימות, וכל מי שנוגע ביהודים ובמי שבא לעבוד, שיהרגו אותו בלי לעשות חשבון לאף אחד”.

ל’החדשות’ אמרה איריס: “הבן שלי יצא לעבוד, הוא לא יצא למלחמה. בבוקר אנחנו התחלנו לראות ‘ברקן’, התחלנו לבדוק טלפונים. התקשרתי אליו והוא לא ענה לי לטלפון. התחלתי להיכנס ללחץ. התחילו כל הטלפונים. אמרו שיש פצועה קלה ועוד שניים פצועים אנוש ואז הבנו”.

האם השכולה הוסיפה בכאב: “אני אסע לקבור אותו בגיל 35. מה עשיתי רע בחיים שלי? (השאיר) ילדים קטנים, זוג תאומים בני 7 וילד בן 4 וחצי. מה עכשיו אמא שלהם תגיד להם? אלה ילדים שקשורים לאבא שלהם, בנימים הכי קטנים שבגוף הם קשורים לאבא שלהם”.

בפיגוע הירי בברקן נרצחו שני יהודים: קים לבנגרונד-יחזקאל הי”ד, בת 29 מראש העין, שהותירה אחריה בעל ותינוק כבן שנה וחצי, וזיו חג’בי בן ה-35, אב לשלושה ילדים מראשון לציון.  הוא היה רואה חשבון במפעל.

לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה, כמזכירה של סמנכ”ל החברה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן שנה וחצי, הורים ואחות. היא למדה משפטים, ועבדה במפעל כשהתכוננה לבחינות הלשכה.

ענבל לבנגרונד ברקוביץ’, גיסתה של קים, אמרה לישראל היום: “המשפחה שבורה ומרוסקת. אף אחד לא מעכל ומבין. המשפחה פורצת בבכי. פשוט לא נתפס. זה בעיקר כואב. איך אפשר להסביר לילד בן שנה שהוא לא יראה את אמא שלו ויגדל בלי אמא שלו?”

הדודה אריאל ברקנר סיפרה כי אחיה רפי, אבא של קים, שמע על הפיגוע ויצא לאזור התעשייה בברקן: “הוא שמע שהיה פיגוע, וניסה להתקשר לקים. כשהיא לא ענתה הוא קם התניע את הרכב ונסע לאזור התעשייה בברקן. הוא נכנס למפעל שם הוא ראה אותה מתה. שם הוא זיהה אותה”.

על הקשר בין קים לאביה רפי סיפרה: “הבנות שלו והנכדים שלו הם בשבילו הכל. הם היו החברים הכי טובים, אפילו גרו אחד ליד השניה. הוא רק חיכה שהשכן יעבור דירה כדי שקים וגיא יעברו לגור בדירה שסמוכה לו”.

משפחתו של חג’בי הסכימה לתרום את אבריו.

חבריו סיפרו ל’כאן’, כי עם הפרסומים הראשונים על הפיגוע חששו שנפגע וניסו לתפוס אותו בוואטסאפ ללא הצלחה. אשתו הבינה כי נפגע מיד כששמעה על האירוע ונשארה בבית. אחד מאחיו של חג׳בי מתגורר בארצות הברית והוא ייצא לישראל כדי להשתתף בהלוויתו.

הוא יובא למנוחות מחר בשעה 14:00, במושב ניר ישראל.

יחזקאל חג’בי, אביו של זיו שנרצח בפיגוע התייחס בשיחה עם ‘כאן’ לתרומת האברים שלו: “אני בטוח שזה מה שהוא היה רוצה. הוא מלח הארץ. לא הייתה שאלה בכלל. שאנשים ידעו שאפשר להציל גם כשהכל הלך. זיו הותיר אישה ושלושה ילדים. בן 4 ותאומים בני 7. עמד לחגוג את יום הולדתו ה-35 ביום שבת”.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי הפלסטיני, שעבד במפעל, כפת את לבנגרונד-יחזקאל ואת חג’בי וירה בהם מטווח קצר. הם נפצעו אנושות ומאוחר יותר נקבע מותם.

כוחות הביטחון מנהלים מרדף אחר המחבל שהצליח להימלט מהזירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות