המצוד נמשך: כוח צה”ל פשט על בית המחבל; קרוביו נעצרו • צפו

לוחמי צה"ל הגיעו לביתו של המחבל בכפר שוויכה, מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של חשודים בסיוע - בהם אחיו של המחבל • במשטרה מנסים לחקור מדוע המחבל עשה שימוש באזיקונים: נבדקת האפשרות שרצה לחטוף בני ערובה • שני עובדים ניצלו כי התחבאו מתחת לשולחנות
חיים טוויל
כ"ט תשרי התשע"ט / 07.10.2018 21:42

כוחות צה״ל ושב״כ ממשיכים גם הערב (ראשון) במצוד אחר המחבל אשרף וליד סלימאן נעאלוה, שכפת ורצח ביריות הבוקר את קים לבנגרונד וזיו חג’בי הי”ד, עובדים במפעל ‘אלון’  באיזור התעשייה ברקן.

לוחמי צה”ל הגיעו אל ביתו של המחבל בכפר שוויכה שבמרחב החטיבה המרחבית ‘מנשה’, מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של חשודים בסיוע למחבל, ביניהם אחיו.

במקביל ממשיכים הכוחות במאמצי הסריקות.

מצה”ל נמסר: ”כוחות צה”ל ושב”כ ימשיכו לפעול לתפיסת המחבל ולשמירה על ביטחון התושבים במרחב, תוך הגברת המאמץ המבצעי והמודיעיני”.

יצוין,  כי עד חודש אוגוסט 2018 נעצרו באוגדת איו”ש 2,167 פלסטינים חשודים, הוחרמו ארבע מחרטות לייצור נשק, נתפסו כספי טרור בשווי של כ-1,200,00 ש”ח ונתפסו כ-25 רכבים.

לפי דיווח ב’החדשות’, חוקרי מערכת הביטחון מנסים להבין מדוע המחבל כפת את קים הי”ד לפני שרצח אותה וגם השתלשלות העניינים לא ברורה לפי שעה, זאת משום שבמקום הפיגוע לא הייתה מצלמת אבטחה שתיעדה את הירי.

מהחקירה עולה בשלב זה כי המחבל ירה קודם באישה שנפצעה באורח בינוני, לאחר מכן ירה בקים ולבסוף ירה למוות גם בזיו הי”ד. שני עובדים נוספים שהיו במקום ניצלו רק בזכות העובדה שהסתתרו מתחת לשולחנות.

מחקירת עברו של המחבל עלה, כי הוא השאיר מכתב התאבדות לפני שלושה ימים אצל חבר שלו, גם הוא עובד במפעל. מהחקירה עולה, כי העובד לא דיווח על כך לאיש. הוא נעצר, וכרגע נבדק האם ניתן היה למנוע את הפיגוע אם המידע היה מתקבל בזמן אמת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות