עלו ל’אל אקצה’ ולמחרת רצחו את הדס: 4 חשודים עצורים מאז הפיגוע

המשטרה עצרה את המסיע של המחבלים שרצחו את לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד, את מארגן קבוצת השב"חים ואת אביו ואמו של אחד המחבלים, החשודים בהסתה
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 09:52

משטרת ישראל עצרה עד כה ארבעה חשודים במסגרת חקירת פיגוע הטרור שבו נרצחה לוחמת מג”ב הדס מלכא הי”ד בשער שכם.

מיד לאחר הפיגוע עצרו חוקרי היחידה המרכזית תושב עיסאוויה, כבן 52, החשוד שהסיע את המחבלים לירושלים.

בשבוע שעבר נעצר פלסטיני תושב יו”ש שארגן וריכז את קבוצת השב”חים, בהם המחבלים, אשר נסעו ברכבו של החשוד מעיסאוויה.

מחקירת היחידה המרכזית עולה, כי החשוד, תושב עיסאוויה, הגיע עם רכבו לאזור רמאללה יום קודם לפיגוע, שם העלה לרכבו תושבי שטחים שאינם בעלי אישורי כניסה לישראל , בהם שלושת המחבלים, אותם הסיע לירושלים להתפלל בהר הבית ברמדאן.

מהחקירה עולה, כי החשוד הסיע אותם במסלול ארוך יותר, דרך דרום הארץ. עם הגיעם לירושלים ירדו באזור שער שכם וביום שלאחר מכן, בערב שבת, ביצעו את הפיגוע בו נרצחה הדס מלכא ז”ל.

תושב עיסאוויה ותושב יו”ש שארגן את הקבוצה נחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

לאור פניית חוקרי היחידה המרכזית לפרקליטות הצבאית לפתוח בחקירה בגין עבירת הסתה לאלימות ולטרור, נעצרה לאחר הפיגוע אמו של אחד המחבלים. בשבוע שעבר נעצר גם אביו, תושבי הכפר דיר אבו משעול. זאת בעקבות התבטאויות מסיתות לאחר הפיגוע, גם בכלי התקשורת.

היום יובאו בפני בית משפט השלום תושב עיסאוויה ותושב יו”ש להארכת מעצר נוספת. מעצר אביו של המחבל יוארך היום בבית המשפט הצבאי. מחר תובא אמו של המחבל להארכת מעצר נוספת.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בריאות
    02/07/2017 10:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. רק בריאות בסוריה כול שעה נהרגים ילדים ובוגרים וחילים לאף אחד לא מענין בישראל שחילת נהרגת המדינה צועקת בתיקשורת חילת צהל נהרגה את מי באמת זה מענין