אחרי 8 שנים: פוענח רצח השוטרים הי”ד שישבו בניידת בבקעת הירדן

כתב אישום הוגש היום נגד מחמד רדואן דראע'מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון, בגין רצח שני השוטרים יחזקאל רמזקר ודוד רבינוביץ' הי"ד סמוך ליישוב משואה שבבקעת הירדן • המחבל נעצר בחודש אפריל ואז פוענח הרצח
חיים טוויל
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 11:26

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד המחבל מחמד רדואן דראע’מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון, בגין רצח השוטרים יחזקאל רמזקר ודוד רבינוביץ’ הי”ד בבקעת הירדן, לפני 8 שנים.

הבוקר הותר לפרסום כי לאחר חקירה ממושכת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הושגה לאחרונה פריצת דרך משמעותית בחקירת רצח שני השוטרים, אשר נורו למוות לפני שמונה שנים – ב-15 מרץ שנת 2009, בעת שישבו בניידת משטרה סמוך ליישוב משואה שבבקעת הירדן.

מאז ביצוע הרצח בוצעו פעולות רבות על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה במטרה לפענח את הרצח ולאתר את הרוצחים.

במהלך חודש אפריל 2017 נעצר לחקירה מחמד רדואן דראע’מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון. במהלך מעצרו נתפסו בכליו נשק מאולתר מסוג קרלו ומחסנית.

בחקירה התבררה מעורבותו של מחמד ברצח השוטרים.

על פי ממצאי החקירה, לזירת הרצח הגיעה חוליה המונה שלושה ובהם מחמד, ובמהלך האירוע נורו למוות שני השוטרים על ידי אחד משותפיו של מחמד.

מהחקירה עלה, כי השלושה תכננו לשדוד משאיות ומכוניות בנשק חם.  הם היו מושכים את קורבנותיהם על ידי זיוף תקלה ברכבם. הם היו עומדים בצד הדרך, מגביהים את המכונית בניסיון ליצור מצג שווא של תיקונה, וכשמכונית הייתה עוצרת – היו מאיימים על הקורבן באקדח ומרוקנים את תכולת רכבו.

אלא שבמרץ 2009 מי שעצר לשניים היו שני השוטרים רבינוביץ’ ורמזרקר. אחד מחברי החוליה ניגש אליהם, אולם לטענתו הם הבינו כי הוא חמוש ולכן ירה בראשם מטווח קרוב. לפי כתב האישום, הוא קרא לחבריו להיכנס במהירות למכונית והם ברחו משם. אף שרק אחד ירה בשני השוטרים – כל השלושה נאשמים ברצח.

התביעה הצבאית הגישה כנגד מחמד כתב אישום חמור, המייחס לו גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה ביו”ש לעבירת רצח.

מהשב”כ נמסר הבוקר: “שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו במשטרת ישראל ובצה”ל, ימשיך לפעול בנחישות במטרה לעצור, לחקור ולמצות את הדין עם רוצחים, גם בחלוף השנים לאחר ביצוע המעשה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות