ארה”ב: מערכת יירוט הטילים שהשמידה 40 מיליארד דולר

מערכת ה-GDM הינה מערכת אמריקנית להגנה בפני טילים, שאמורה להגן על ארה"ב בפני טילים בליסטיים • עד היום הושקעו במערכת 40 מיליארד דולר • 16 מיליארד דולר עלו הניסויים הכושלים שביצעו במערכת
י"ט סיון התשע"ד / 16.06.2014 22:11

מערכת ה-Ground-Based Midcourse Defense, הינה מערכת אמריקנית להגנה בפני טילים. המערכת אמורה להגן על ארצות-הברית בפני מתקפות של מדינות המחזיקות טילים בין-יבשתיים כגון איראן וצפון-קוריאה, והיא נמצאת בפיתוח כ-10 שנים.

עיתון ה’לוס אנג’לס טיימס’ ערך מחקר מקיף על השימוש במערכת, שימוש שעלה עד-כה למשלם המיסים האמריקני כ-40 מיליארד דולר, וגילה כי בתרגילים יזומים המערכת הצליחה ליירט רק 50% מהאיומים, ההערכות למקרי תקיפה אמיתיים מדברות על הרבה פחות מזה.

בדו”ח שהגיש הפנטגון לבכירי הממשל צויין, כי מתוך 16 ניסיונות יירוט הצליחה המערכת ליירט בהצלחה רק 8 טילים, נתון מחפיר למערכת הנמצאת בפיתוח למעלה מ-10 שנים, ואמורה להיכנס לשירות ב-2017.

GMD

על פי הדו”ח, עלות כל אחד מן הניסויים עומדת על כ-200 מיליון דולר, ומסתבר כי כ-16 מיליארד דולר, קרוב לחצי מעלות המערכת, הוצאו על ניסויים לא מוצלחים.

את המערכת מפתחת חטיבת החלל, הביטחון וההגנה של בואינג, והמהנדסים מחכים כעת לתשובה בדבר תוספת של קרוב למיליארד דולר שתביא מקצה שיפורים נרחב למערכת.

פרנק קנדל, תת-הוועדה לרכישת אבזירי ביטחון, טכנולוגיה ולוגיסטיקה, אמר בתחילת השנה במסיבת עיתונאים בוושינגטון: “אנחנו מכירים את הבעיות שהיו לנו עם המיירטים הקיימים כיום; שורש הבעיה היה הרצון שהדברים האלו יהיו מהירים וזולים מאוד… אנחנו רואים הרבה הנדסה רעה, למען האמת, וזה היה בגלל שמיהרו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יפה שמוליק
    18/06/2014 22:57
    הפרלמנט של a
  1. תמיד כתבה איכותית ו הרבה מידע