סקר בבריטניה: הנסיך וויליאם המלך המועדף – לפני המלכה

בסקר שנערך באנגליה עולה כי רוב אזרחי המדינה היו מעדיפים לראות על כס המלוכה את הנסיך וויליאם ורק אחריו את המלכה אליזבט • ומי היתה מסכימה להתחלף עם הנסיכה קייט?
אליעזר היון
י"ח סיון התשע"ד / 16.06.2014 17:10

מלכת בריטניה אליזבת השניה כבר בת 88 אך היא לא מתכוננת לפרוש בקרוב. עם זאת האזרחים הבריטיים מצידם מבהירים בסקר את מי הם היו רוצים לראות ממלא את מקומה, כבר היום.

הסקר שפורסם בכלי התקשורת באנגליה וצוטט בעיתון פוסט ישראל מעלה כי 68 אחוזים מתוך הנשאלים היו מעדיפים לראות הנסיך וויליאם עולה על כס המלוכה בעוד שהמלכה עצמם גרפה רק 63 אחוזי תמיכה. אביו של וויליאם, ובנה של המלכה הנסיך צ’ארלס המכונה גם יורש העצר זכה ב- 43 אחוזים בלבד.

למרות המספרים הנמוכים, בני המלוכה עדיין מובילים בביטחה על עמיתיהם הפוליטיקאים הנותרים הרחק מאחור עם אחוזים נמוכים במיוחד. כך למשל ראש הממשלה דיויד קמרון קיבל 28 אחוזים בלבד, ואילו נייגל פראג’, מנהיגת מפלגת העצמאות הבריטית שהגיעה למקום הראשון בבחירות לפרלמנט האירופי בחודש שעבר זכתה רק ב- 26 אחוזי תמיכה.

מי מקנא בקייט מידלטון?

סקר מעניין נוסף שפורסם באנגליה נערך בקרב הצעירות ביניהן ובדק את רצונן להתחלף עם הנסיכה קייט, אשתו של הנסיך וויליאם. התוצאות היו מפתיעות במיוחד: לא פחות מ- 86 אחוזים מהנשים שנשאלו השיבו כי הן לא מקנאות כלל בנסיכה המפורסמת.

מה ההסבר לנתונים המפתיעים? הנשאלות הסבירו כי משעה שקייט נישאה לנסיך היא לא יכולה לחיות ‘חיים רגילים’. מוטלות עליה משימות רבות ‘ואנחנו לא מקנאות בכל המטלות שלה’. הנשים הסבירו כי כל אמירה שלה או אפילו סגנון לבושה זוכים לביקורת מתמדת בתקשורת ועל כן הן לא היו מעוניינות להתחלף אתה.

ומה ההסבר שעומד מאחורי העשרה אחוזים מהנשאלות שהשיבו כי הן היו מתחלפות עם קייט? רובן מסתבר היו מבקשות לזכות בעושרה הצפוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות