הנשיא טראמפ החמיא לרב שגייר את איוונקה: “עושה עבודה טובה”

הנשיא האמריקני השתתף ביום חמישי האחרון באירוע 'תפילת ארוחת הבוקר' המסורתי, בהשתתפות העילית הפוליטית והכלכלית של ארה"ב • כאשר פגש את הרב יחזקאל לוקשטיין, רב קהילת 'ישורון' במנהטן, ומי שידוע יותר כרב של בתו איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, החמיא לו
נתן פרל
י' שבט התשע"ז / 06.02.2017 09:40

הנשיא דונלד טראמפ השתתף ביום חמישי האחרון באירוע ‘תפילת ארוחת הבוקר’ המסורתי, אשר נערך מדי שנה בוושינגטון ביום חמישי הראשון של חודש פברואר, בהשתתפות הנשיא ובהשתתפות העילית הפוליטית והכלכלית של ארה”ב.

בשולי האירוע נערך מפגש מחויך בין הנשיא לבין הרב יחזקאל לוקשטיין, רבה של קהילת ‘ישורון’ במנהטן, ומי שידוע יותר כרב של בתו איוונקה וחתנו ג’ארד קושנר, במהלכו ניתן היה להבחין כי הנשיא אומר לרב כי הוא עושה “עבודה טובה”.

שמו של הרב לוקשטיין עלה לכותרות לפני כחצי שנה, לאחר שבעתירה שהוגשה על ידי ארגון ‘עתים’ לבית הדין הרבני הגדול הוחלט שלא להכיר בגיוריו, זאת בזמן ששמו יצא לפניו גם כאחראי לגיורה של איוונקה טראמפ.

לאחרונה הודיעה הרבנות על הקמת ועדה שתקבע קריטריונים חדשים להכרה ברבני חו”ל, בכדי לסלול את הדרך להכרה בגיוריו של הרב לוקשטיין, זאת לאחר שהשבועון היהודי האמריקני Jewish Week פרסם כי לאחר בחירתו של טראמפ נערכה פנייה מאנשי צוות המעבר שלו לממשלת ישראל בדבר ההכרה ביהדותה של בתו.

הרב שאול פרבר, יו”ר ארגון ‘עתים’: “המפגש של הרב עם טראמפ והיחס החם שהנשיא מפגין כלפיו באירוע בו משתתפים מעל ל-3,000 האנשים החזקים ביותר בארה”ב מעיד כמה טעתה הרבנות ביחס לרב לוקשטיין, אחד הרבנים המובילים באורתודוקסיה בארה”ב ואחד מאנשי הדת היהודים המוערכים ביותר גם על מי שאינם יהודים.

“אנו תקווה כי טעות זו תתוקן, כפי שהרבנות כבר הבטיחה, בנוגע לרב לוקשטיין ובנוגע לרבנים רבים נוספים שזוכים להכרה לאומית בארה”ב ובמדינות נוספות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות