רעש אדמה חזק באיטליה: מבנים קרסו, תושבים נפצעו • צפו בתיעוד

הרעידה הייתה בעוצמה של 6.6 דרגות בסולם ריכטר • לפי מכון גיאולוגי בארה"ב הרעידה התרחשה כ-68 ק"מ מהעיר פרוג'יה והייתה בעומק של 108 ק"מ • מספר בניינים באזור הרעש נהרסו, אך טרם דווח על הרוגים • "הרגשתי את האדמה זזה תחת רגליי" • בשבוע שעבר פקדו שתי רעידות אדמה את מרכז איטליה • הרשויות באיטליה פרסמו אזהרת צונאמי למדינות בחופי הים התיכון
נתן פרל
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 09:25

רעידת אדמה עזה בעוצמה של 6.6 דרגות בסולם ריכטר פקדה הבוקר (ראשון) את מרכז איטליה, צפונית לבירת המדינה רומא.

כמה דקות לאחר הרעש הורגש רעשים נוספים בעוצמה 4.6, 4.1 ו-4.8

הרשות להגנה אזרחית של איטליה מסרה, כי בניינים קרסו באזורים רבים בעקבות הרעש, אך ככל הנראה מדובר במקומות הנטושים שנפגעו ברעידת האדמה העוצמתית בסוף אוגוסט. טרם דווח על הרוגים, אולם ישנם פצועים.

הרעש התרחש בעומק של 1.5 קילומטרים, במרחק 132 קילומטרים מעיר הבירה רומא ובמרחק כ-67 קילומטרים מהעיר פרוג’יה, שבה הורגש הרעש הקודם במדינה.

מוקד הרעש נמצא שישה קילומטרים צפונית לעיירה נורסייה.

“הרגשתי את האדמה זזה תחת רגליי”, צייצה תושבת איטליה בחשבון הטוויטר שלה. עיתונאי איטלקי דיווח כי הרעידה הורגשה בעוצמה רבה גם בפירנצה, אחת הערים המתוירות במדינה.

איטליה היא מדינה למודת רעידות אדמה קשות. בשבוע שעבר פקדו שתי רעידות אדמה את מרכז איטליה, והורגשו גם הן בין היתר ברומא. רעש בעוצמה 6.0 אירע כ-70 קילומטרים ממזרח לעיר פרוג’ה, הנמצאת במחוז אומבריה, 137 קילומטרים ממזרח לבירה. שעה קלה לפני כן אירע רעש בעוצמה 5.4 בסמוך לעיירה ויסו הנמצאת במחוז מארקה שבמזרח המדינה, בעומק של עשרה קילומטרים.

בחודש אוגוסט השנה פקדה רעידה בעוצמה של 6.2 דרגות בשולם ריכטר את אזור משולש הגבולות שבין מחוזות אומבריה, לאציו ומארקה וגבתה את חייהם של 296 בני-אדם.

רשות החירום הלאומית הוןדיעה בצהרים: “ועדת ההיגוי הבינמשדרית להיערכות לרעידות אדמה מודיעה כי בעקבות רעידת האדמה החזקה במרכז איטליה, פרסמו הרשויות באיטליה אזהרת צונאמי למדינות בחופי הים התיכון.

גופי החירום בישראל עוקבים אחרי הדיווחים מאיטליה. יודגש, כי על-פי הערכת גורמי המקצוע ההסתברות להגעת גל צונאמי מוחלש בעוצמה נמוכה לחופי ישראל הינה נמוכה ביותר עד אפסית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות