הלם במחנה קלינטון: ה-FBI פתח מחדש את חקירת פרשת המיילים

מנהל ה-FBI עדכן ראשי ועדות בקונגרס כי מיילים חדשים של קלינטון שהתגלו במחשבים של יד ימינה הומא עבדין ובעלה, הובילו לפתיחה מחדש של החקירה • צפו: מנחת טלוויזיה כמעט בכתה כשדיברה על חידוש החקירה • במחנה טראפ חוגגים • סקר רויטרס במדינות בהן נערכה הצבעה מוקדמת: קלינטון מובילה ב-15% - לפני חידוש החקירה
נתן פרל
כ"ז תשרי התשע"ז / 29.10.2016 20:20

האם יש תקווה לטראמפ? ראש סוכנות ה-FBI, ג’יימס קומי, הודיע במכתב ששיגר לראשי הוועדות בקונגרס ביום שישי, כי חקירת ה-FBI בנושא המיילים של הילארי קלינטון מתחדשת – וזאת לאחר התפתחות שמקורה בחקירה אחרת.

ה’ניו יורק טיימס’ דיווח, כי החקירה השנייה היא זו שמתנהלת נגד חבר הקונגרס לשעבר אנתוני ווינר, החשוד כי שלח תמונות בעלות אופי לא ראוי לקטינה בת 15.

ווינר, יהודי הנשוי להומא עבדין, העוזרת הקרובה ביותר של הילארי קלינטון ויד ימינה, שנפרדה ממנו לאחר גילוי החשדות נגדו.

מתברר כי מדובר ככל הנראה באלפי מיילים שנמצאו במחשבים של עבדין ווינר. הספקולציות בכלי התקשורת מדברות על כך שייתכן שעבדין קיבלה ושלחה מיילים מהילארי ואליה, במחשב של בעלה.

לפי דיווח של ה’ניו יורק פוסט’ בחודש אוגוסט, עבדין שימשה עורכת משנה במשך כ-12 שנים במגזין סעודי שהאשים את ארה”ב בפיגועי 9/11.

היא נחשבת למועמדת המובילה לתפקיד ראש מטה הבית הלבן – אם קלינטון תיבחר לנשיאות.

הודעתו של ראש ה-FBI מגיעה בעיתוי בעייתי מאוד עבור קלינטון – 11 ימים בלבד לפני יום הבחירות לנשיאות.

רשת ‘פוקס’ האמריקנית דיווחה היום כי ג’יימס קומי כתב לאנשי לשכתו שהחליט להודיע על פתיחה מחודשת של החקירה בעניין המיילים של קלינטון לפוליטיקאים, בשל ה”רגישות הפוליטית שבכך”.

הוא כתב כי בימים כתיקונם הוא לא היה מעדכן את אנשי הקונגרס – אך עשה זאת בשל הקרבה למערכת הבחירות.

 במחנה הרפובליקני חוגגים

ההודעה על חידוש חקירת ה-FBI על פרשת המיילים של המועמדת הדמוקרטית התקבלה בשמחה רבה בקרב המחנה של המועמד הרפובליקני ותומכיו.

מבחינת דונלד טראמפ, ההתפתחות מחזקת את טענותיו כי קלינטון היא אישה מושחתת שאי אפשר לסמוך על שיקול דעתה.

היות שאין אפשרות שהחקירה תסתיים לפני יום הבחירות ב-8 בנובמבר, הרי שעננת החקירה תלווה את קלינטון אל הקלפיות, ועשויה לגרום לחלק מתומכיה שלא להצביע, ומצד שני להלהיב את תומכי טראמפ.

טראמפ הגיב על חידוש החקירה בעצרת בחירות במנצ’סטר, ניו המפשייר: “ה-FBI פותח מחדש את החקירה הפלילית שלה, על מעשים שהיוו פגיעה בביטחון ארצות הברית. השחיתות של הילרי היא ברמה שמעולם לא ראינו קודם.

“אנחנו חייבים לא לאפשר לה להכניס את התחבולות הפליליות שלה לתוך הבית הלבן. יש לי כבוד גדול לכך שמשרד המשפטים וה-FBI מוכנים כעת לתקן את הטעות הנוראית שהם עשו. זה היה עיוות דין שהציבור האמריקני הבין והתקווה של כולם היא שכעת זה יתוקן. בכל הכנות, בשם האנשים שסבלו על מעשים חמורים הרבה פחות, אלי סוף סוף ייעשה צדק”.

מנהלת הקמפיין של טראמפ, קליאן קונוויי, התייחסה גם היא לפתיחת החקירה מחדש. “יום מצוין בקמפיין שלנו רק השתפר”, כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

 קלינטון מובילה בהצבעה המוקדמת

בתוך כך, סקר חדש של סוכנות הידיעות ‘רויטרס’ מצביע על יתרון לקלינטון, על פני טראמפ בהצבעה המוקדמת בבחירות. המצביעים הצביעו לפני חידוש החקירה.

על פי הסקר, המועמדת הדמוקרטית מובילה על פני יריבה הרפובליקני ב-15% בקרב כ-19 מיליון אזרחים שהקדימו להצביע – חמישית מהבוחרים – לפני הבחירות ב-8 בנובמבר.

עוד עולה מהסקר, כי קלינטון מובילה על טראמפ במדינות המתנדנדות אוהיו ואריזונה, וגם במעוזים רפובליקנים מסורתיים כמו ג’ורג’יה וטקסס.

עם זאת, לפי סקר חדש שערכו רשת ABC והוושינגטון פוסט – בטרם התפרסמה הודעת ה-FBI – מראה על צמצום פערים דרמטי בין המועמדים, עם פער של 2% בלבד לטובת קלינטון.

הסקר נערך מדי יום בין יום ראשון האחרון ליום חמישי. בעוד שבשבת לפני שבוע עמד הפער על 12% – כאשר קלינטון זכתה ב-50% תמיכה ואילו טראמפ ב-38%, עד ליום חמישי התחזק טראמפ ב-7%, וקלינטון הפסידה 3% תמיכה.

מנחת הטלוויזיה רייצ’ל מאדו כמעט בכתה כשדיברה על חידוש החקירה:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הי-לרי
    30/10/2016 12:08
    פאני
  1. רעידת אפר במוח של הי-לרי לאחר שהתגלו עוד קצת מביזיונותיה. אישה שמוכנה לעשות הכול–הדגש על הכול–כדי לזכות בשלטון אינה ראויה אפילו להתחרות על התואר. נראה מה עוד יתגלה עד יום הבחירות.