בלשכת נתניהו זועמים: בנט שוב רץ לקחת את הקרדיט

לאחר שתי פגישות בין נתניהו ובנט הוחלט שהמדינה תבקש מבג"ץ לדחות את פינוי עמונה בכמה חודשים • הבית היהודי הציגו כי הסיכום התקבל "בעקבות לחץ של בנט" - הגיב גורם מדיני: "ראש הממשלה, שר הביטחון והיועמ"ש נדהמו לשמוע את התדרוך של בנט. הוא שוב משתמש בטכניקה הידועה של נטילת קרדיט על החלטות שנקבעו מראש"
יוני גרין
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 13:29

יו”ר הבית היהודי השר נפתלי בנט נפגש אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית פינוי היישוב עמונה.

במהלך הפגישה דרש בנט דחייה זמנית בפינוי של היישוב, על מנת לקבל זמן נוסף לצורך מציאת פתרון משפטי, או על מנת להכין את חלופת המגורים של המשפחות שאמורות להתפנות, לאחר שברור שחלופה כזו לא תהיה מוכנה במועד הפינוי הנוכחי, שמיועד לחודש דצמבר הקרוב.

לפי הבית היהודי, בפגישה הלילית העלה בנט בפני נתניהו שלוש דרישות עיקריות: הראשונה לפעול בכל דרך לביצוע מתווה ההסדרה לעמונה; השנייה לקדם פתרון למצב הקשה שנוצר בישוב עפרה; והשלישית לקדם פתרון אסטרטגי להסדרת אלפי יחידות הדיור ביו”ש שמעמדן לא מוסדר.

בעקבות הפגישה אמש התקיימה הבוקר (חמישי) פגישה נוספת בה השתתפו מלבד ראש הממשלה,  השר נפתלי בנט, השרה איילת שקד, שר הביטחון אביגדור ליברמן, היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף פולי מרדכי האחראי על המנהל האזרחי.

בבית היהודי הדגישו קודם לפגישה הבוקר, כי הדרישה מנתניהו למצוא פתרון לסוגיה, בין היתר על ידי דחיית הפינוי למועד מאוחר יותר, אינה מלווה באיומי פרישה מהקואליציה

לפי הבית היהודי, בפגישה סוכם, בהתאם לדרישת בנט, כי המדינה תגיש בקשה לדחיית ההרס בעמונה בחצי שנה על מנת לאפשר את יישום פתרון “נכסי נפקדים” לסוגיית עמונה. פתרון זה יאפשר לתושבי עמונה להישאר על ההר שבו הם גרים כעת, אם כי לא במקום המדויק שבו כעת בנוי הישוב.

בתגובה לדברים של הבית היהודי מסר גורם מדיני לערוץ 7: “ראש הממשלה, שר הביטחון והיועמ”ש נדהמו לשמוע את התדרוך של בנט, כאילו ההחלטה לבקש דחייה מבג”צ באה כתוצאה מלחץ של הבית היהודי.

“בפועל, ההחלטה התגבשה כבר לפני ימים, בדיונים בין רה”מ, שר הביטחון, שרת המשפטים והיועמ”ש. בנט שוב משתמש בטכניקה הידועה של נטילת קרדיט על החלטות שנקבעו מראש. מהותית, הבקשה לדחייה נובעת מהרצון להגיע לפתרון ללא אלימות. כל הדיבורים המיותרים סביב סוגיית עמונה רק מזיקים לתהליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות