‘בצלם’ בדיון אנטי ישראלי באו”ם • לפיד: ארגון קקיוני לא יכתיב לנו

המשלחת הפלסטינית הזמינה לדיון לא רשמי שיתקיים באו"ם נגד ישראל את תנועות השמאל שלום עכשיו ובצלם כדי "לאזן" • שלום עכשיו ביטלה את ההשתתפות • יאיר לפיד: "ההחלטה של 'בצלם' להופיע בדיון שיזמו הפלשתינים כדי לנגח את ישראל היא גט כריתות שהשמאל הרדיקלי נתן לציונות"
יוני גרין
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 12:17

תנועת ‘שלום עכשיו’ הודיעה הבוקר (חמישי) כי לא תיטול חלק בדיון בלתי רשמי שיתקיים מחר במועצת הביטחון של האו”ם על הבנייה הישראלית ביהודה ושומרון.

מדובר בדיון שיזמו מצרים, מלזיה, סנגל, ונצאולה ואנגולה, על פי בקשת המשלחת הפלסטינית. כדי “לאזן” את השיח, הוזמנו מצד ישראל הארגונים ‘בצלם’ ו’שלום עכשיו’.

אלא שבעוד ‘בצלם’ מתעקשים להגיע ולהשמיע עמדה נחרצת בנוגע למה שהם מגדירים “הכיבוש הישראלי בשטחים”, בתנועת ‘שלום עכשיו’ הודיעו בתחילה כי ישתתפו בדיון, אך בהמשך הודיעו על ביטלו השתתפותם.

לפי גורמים בתנועה, הסיבה לביטול היא משום שלחלק ניכר מהמדינות שיזמו את הדיון אין כלל יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בירושלים מעריכים כי הדיון יהיה עוין במיוחד כלפי ישראל – ומטרתו להוות תשתית לקידום החלטה אנטי ישראלית במועצת הביטחון בתקופה הקרובה. “הפלסטינים ממשיכים לחפש כל דרך לעקוף משא ומתן ישיר, ומחוללים טרור דיפלומטי נגד ישראל”, אמר הבוקר שגריר ישראל באו”ם דני דנון.

ו”ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו על הדיון הצפוי במועצת הביטחון של האו”ם: “ההחלטה של ‘בצלם’ להופיע בדיון שיזמו הפלשתינים במועצת הבטחון של האו”ם כדי לנגח את ישראל היא גט כריתות שהשמאל הרדיקלי נתן לציונות.

“הם כבר אפילו לא מעמידים פנים שהמטרה שלהם היא להשפיע על הציבור הישראלי. במקום זה הם החליטו לחבור לארגוני ה-BDS האנטישמיים כדי לנסות לכופף את ישראל מבחוץ. זה לא ילך להם מפני שלא נתכופף”.

לדברי לפיד, “ישראל תקבע את גורלה בעצמה. בשביל זה הוקמה פה מדינה עצמאית, חזקה ובטוחה. אף אחד לא יכתיב לנו איך לנהל את חיינו, בטח לא ארגונים קיקיוניים שלא מוכנים לקבל את זה שהחברה הישראלית הפסיקה להקשיב להם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות