“מסיבות אישיות”: מנכ”ל משרד החוץ ד”ר דורי גולד פורש מתפקידו

מנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד הודיע לראש הממשלה כי הוא מסיים את תפקידו, כשהוא מנמק זאת ב'סיבות אישיות' • גולד מלווה את ראש הממשלה נתניהו מזה כ-25 שנים, ועל פי הערכות ימשיך לייעץ לנתניהו בנושא המדיני
יוני גרין
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 14:14

מנכ”ל משרד החוץ ד”ר דורי גולד ביקש מראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו לסיים את תפקידו.  הוא נימק את הפרישה ב”סיבות אישיות”.

גולד יחזור, ככל הנראה, לעולם המחקר והאקדמיה – וקיימים גם סיכויים רבים שימשיך לייעץ לנתניהו בנושא המדיני, כפי שעשה בעבר.

גולד כיהן בתפקידו מאז יוני 2015.

בעקבות ההודעה מסר גולד: “אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ואמשיך להעמיד את עצמי לרשותו לכל משימה שיטיל עלי בעתיד”.

לדבריו, “תפקיד מנכ”ל משרד החוץ היווה פסגה אישית ומקצועית בשנים בהן שירתתי בחזית המדינית. אני אסיר תודה לעובדים המקצועיים והמסורים של משרד החוץ, אשר יחד עימם הובלנו את מאבקיה הדיפלומטיים של ישראל.

“בתקופת שירותי כמנכ”ל, זכינו לפריחה ביחסי החוץ וזאת בהובלת ראש הממשלה. אני חש גאווה על היותי שותף לכך. אני מאחל הצלחה רבה למחליפי בתפקיד”, הוסיף.

ראוי לציין שגולד אחראי לכמה הישגים משמעותיים במדיניות החוץ של ישראל מאז נכנס לתפקידו – כולל התקרבות משמעותית ביחסים עם כמה ממדינות ערב המתונות, חימום ושיפור היחסים עם מדינות אפריקה וכן יש לו חלק משמעותי בגיבוש הסכם הפיוס עם טורקיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות פרישתו: “אני מודה לד”ר דורי גולד על תרומתו הרבה לחיזוק יחסיה המדיניים של ישראל בעולם, לרבות באפריקה ובמזרח התיכון ומעריך אותה מאוד. דורי הולך איתי כבר 25 שנים, ואני משוכנע שיירתם לכל משימה, בכל עת שיתבקש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות