אונסק”ו צפוי לאמץ החלטה חדשה: גם הכותל המערבי לא קשור ליהודים

ארגון החינוך והתרבות של האו"ם אמור להצביע היום על החלטה שנייה - המנתקת בין הזיקה של היהדות להר הבית ומנסה לערער גם על הקשר לכותל • ישראל נקטה במאמצים דיפלומטיים לבלום את ההחלטה, אולם רק מעט מדינות שינו את עמדותיהן
יוני גרין
י"א תשרי התשע"ז / 13.10.2016 09:50

חצי שנה אחרי שארגון אונסק”ו קיבל החלטה המנתקת בין הזיקה של העם היהודי להר הבית, צפוי הארגון לקבל היום (חמישי) החלטה נוספת בנושא – שהפעם מערערת גם על הקשר של היהדות לכותל המערבי.

בכינוס שעורך הוועד המנהל של אונסק”ו – ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו”ם – מקדמים הפלסטינים בתמיכה של מדינות ערביות רבות הצעת החלטה שטוענת שהר הבית, שמוזכר רק בשם ‘חראם א-שריף’ ולא בשמו היהודי – קדוש למוסלמים בלבד.

גם רחבת הכותל מוזכרת בשמה הערבי, ובשולי ההחלטה גם בשמה העברי שמודגש בגרשיים לעומת השם המוסלמי – ומבהיר, לדעת דיפלומטים ישראלים כי יש ניסיון להביא לכך שהזירה הבינלאומית לא תכיר גם בקדושת הכותל עבור העם היהודי.

לפי דיווח של ברק רביד בהארץ, כדי לנסות ולהראות שההחלטה מאוזנת, כללו הפלסטינים פיסקה בכך שהם מכירים שירושלים, באופן כללי, קדושה לשלוש הדתות על פי הסדר הבא: האיסלאם, הנצרות והיהדות.

את הצעת ההחלטה, שמגנה את ישראל בשלל סוגיות הקשורות לירושלים ובמיוחד למקומות הקדושים בה, מקדמים הפלסטינים יחד עם מצרים, אלג’יריה, מרוקו, לבנון, עומאן, קטאר וסודאן.

בפעם הקודמת שהתקבלה החלטה כזו, היא ספגה גינוי ישראלי חריף – כולל שיחות נזעמות ממשרד החוץ למדינות אירופיות שתמכו בהחלטה.

גם הפעם נעשה מאמץ לבטל את ההחלטה או לרכך אותה. ישראל פנתה לכמה שיותר מתוך 58 המדינות החברות בוועד המנהל של הארגון, אך אלה הניסיונות שינו את עמדותיהן של מדינות מעטות בלבד, כך שההחלטה צפויה לעבור ברוב גדול.

אמנם להחלטה לא תהיה השפעה על הנעשה בשטח, אבל היא עלולה לפגוע בישראל בעתיד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זו שיטת הסלמי הידועה
    13/10/2016 11:18
    סתם אני
  1. ידוע שלדעת כל הערבים היהודים לא שייכים לכאן, אז זה התחיל בהר הבית ממשיך בכתל אח”כ מערת המכפלה וכו” וכו” וכו”