הפרקליטות: לחלט הרכוש של הרב מצגר וילדיו בשווי 20 מיליון שקלים

הפרקליטות דורשת להקפיא את כל נכסיו של הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר, המואשם כי נטל לכיסו שוחד של כ-5 מיליון שקל • סנגוריו: אין להם סמכות להקפיא את כל נכסיו, מדובר בענישה קולקטיבית ללא משפט
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ו / 17.07.2016 11:56

פרקליטות המדינה דורשת להקפיא את כל נכסיו ונכסי ילדיו של הרב הראשי לשעבר, הרב יונה מצגר, המואשם בקבלת שוחד. כך דווח הבוקר (ראשון) ב’כלכליסט’.

על פי הדיווח, מדובר בין היתר ב-8 דירות בצפון הישן בתל אביב, בירושלים, בבני ברק ובבאר שבע. שווי הנכסים עומד על 20 מיליון שקל.  בנוסף נתפסו חשבונות בנק, פוליסות ביטוח וקרנות השתלמות ובהם כמיליון שקל.

סנגוריו של מצגר, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, צוטטו ב’כלכליסט’ כטוענים, כי לפרקליטות אין סמכות להקפיא את כל נכסי הרב מצגר, וכי מדובר בענישה קולקטיבית ללא משפט.

“נעמוד על דרישות ההגנה לבטל את תפיסת הנכסים שננקטה. מדובר במהלך שיביא את הרב למשבר כלכלי חמור, בצעד שהוא יותר ענישה מאשר מהלך מהותי ונדרש מקורם של הכספים בחסכונות ועמל רב שנים של הרב ורעייתו, על פי כל דין וחוק”, אמרו.

הרב מצגר מואשם בקבלת שוחד שעה שכיהן כרב הראשי לישראל בסכום של כ־8 מיליון שקל שמתוכם נטל לכיסו כ־5 מיליון שקל.

לפני כחודש הגישו עורכי הדין המייצגים את הרב מצגר, טענות מקדמיות לבית המשפט, בהן נטען כי במעשיו של הרב מצגר לא היו עבירות פליליות.

“לא היה שוחד, לא היה הפרת אמונים, לא נעשה שימוש לרעה בסמכויות”, טענו הפרקליטים.

פרקליטיו של הרב מצגר טוענים, כי בניגוד לעמדת הפרקליטות, העובדות שפורטו בכתב האישום נגדו, אינן מהוות עבירה פלילית הלכה למעשה, אף אם העובדות שפורסמו נכונות.

“שנתיים מנהלים חקירה חשאית בינלאומית, עם האזנות סתר ותרגילי חקירה. זה לא תמוה שבזמן הכי קריטי, הרב מצגר אפילו פעם אחת לא נשמע מנצל את הסמכויות כדי לקבל שוחד?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות