האם דבריו של נשיא מצרים א-סיסי הוזמנו על ידי בוז’י הרצוג ונתניהו?

הנשיא המצרי א-סיסי קרא לישראל ולפלסטינים לנצל את 'ההזדמנות לשלום' - וגורמים במחנה הציוני טוענים: זו קריאה מוזמנת ומכוונת לטובת המגעים לאחדות • פרשנים: "העיתוי של ההצהרה המצרית נראה כמעט מוזמן"
אליעזר היון
י' אייר התשע"ו / 17.05.2016 21:51

האם דבריו של הנשיא המצרי א-סיסי בדבר ה’הזדמנות לשלום’ היו מוזמנים? בחדשות 2 טוענים כי התשובה חיובית.

“ראש הממשלה נתניהו ונשיא מצרים א-סיסי מנהלים שיחות על בסיס קבוע, והעיתוי של ההצהרה המצרית נראה כמעט מוזמן”, הסבירו הפרשנים הפוליטיים של הערוץ.

גם גורמים במחנה הציוני אמרו היום כי דבריו של  הנשיא המצרי נועדו לאוזני האופוזיציה, בשל מהלך האחדות המתרקם בין ראש הממשלה ליו”ר האופוזיציה הרצוג. “הדברים מתואמים, מכוונים, ומוזמנים”, אמר גורם בכיר ב’מחנה הציוני’ לאתר ynet.

בתוך כך, בחדשות 10 נטען כי כחלק מהמגעים לאחדות, הרצוג ונתניהו יוזמים נסיעה משותפת למצרים, בכדי להיפגש עם הנשיא עבד אל פתח א-סיסי ולהתניע יוזמה מדינית למגעים עם הפסטינים.

מוקדם יותר היום קרא הנשיא המצרי לישראל ולפלסטינים לנצל את ההתפתחויות האחרונות באזור והאיץ בצדדים לאמץ את התיווך של מצרים וארה”ב במו”מ.

“מהניסיון שלי כאיש שלחם ב-1967 וב-1973, אני אומר לכל מי שמאזין – אף אחד לא יודע כמה השנאה הייתה גדולה אז, לפני השלום”, סיפר א-סיסי. “אני נפגש עם מנהיגים רבים וגם עם מנהיגי היהודים בגולה, ותמיד אני אומר להם שהצעד שעשינו לפני 40 שנה (השלום עם ישראל) נכתב בהיסטוריה כדף חדש שהביא אור בין העמים.

“אף אחד לא ידע שיהיה שלום אמיתי ויציב בין ישראל למצרים שיחזיק מעמד עד עכשיו”, הדגיש הנשיא המצרי. “עם הזמן ראינו שזה עובד. יגידו אנשים (היהודים שנפגש איתם) שהשלום הזה לא חם, אבל אני עונה לכם: ‘תקשיבו לי, השלום יהיה יותר חם אם נוכל לפתור את הבעיה של אחינו הפלסטינים'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות