ביבי ובוגי פרסמו הודעה משותפת: אין ערעור. הצבא כפוף לדרג המדיני

שלוש שעות לאחר סיום פגישת נתניהו ויעלון בבית ראש הממשלה, פורסמה הודעה משותפת מטעם השניים לסיכום הפגישה: "ראש הממשלה ושר הביטחוןן נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים"
נחמן גור
ח' אייר התשע"ו / 16.05.2016 13:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבטחון משה יעלון פרסמו בצהריים (שני) הודעה משותפת – שלוש שעות לאחר שהסתיימה שיחת ההבהרה שקיימו השניים הבוקר.

“ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון נפגשו הבוקר וליבנו ביניהם את הדברים”, נאמר בהודעה המשותפת. “אין ערעור, ולא היה כזה, על כך שהצבא כפוף לדרג המדיני והקצינים חופשיים להביע את דעתם בפורומים הרלוונטיים”.

הפגישה התקיימה בבית ראש הממשלה בירושלים לאחר שנתניהו זימן את יעלון בעקבות דבריו אתמול באירוע הרמת כוסית לרגל יום העצמאות בבסיס הקריה בתל אביב לקצינים הבכירים – מדרגת תת־אלוף ומעלה: “אני שב ודורש מכם ומפקודיכם: המשיכו לומר את אשר על ליבכם. עשו זאת גם אם הדברים אינם חלק מהזרם המרכזי, ואף אם הם חולקים על רעיונות ועמדות שהפיקוד הבכיר או הדרג המדיני אימצו”.

יעלון הוסיף: “אל תחששו, אל תהססו, אל תירתעו. הוסיפו להיות אמיצים לא רק בשדה הקרב, אלא גם סביב שולחן הדיונים. צבא טוב הוא צבא שמפקדיו, זוטרים כבכירים, חשים בטוחים ביכולתם לומר את דעתם בכל עת, בידיעה שלא ייפגעו”.

בכירים בליכוד תקפו את יעלון בחריפות על דבריו.

שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה את יעלון ואמרה: “שר הביטחון התבלבל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות