נתניהו איים לפטר את בנט בישיבת קבינט: “תירגע, אתה לא קובע כאן”

במהלך ישיבת הקבינט דרש השר נפתלי בנט לקיים דיון על פעילות צה"ל בשטחי A וטען כי מסתירים מידע מהשרים • בתגובה למחאתה אמר נתניהו - "אתה לא קובע כאן" ואיים לפטר אותו
דוד ליבוביץ
י"ב ניסן התשע"ו / 20.04.2016 20:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים היום (רביעי) על שר החינוך נפתלי בנט כי יפטר אותו. חילופי הדברים הקשים התנהלו במהלך ישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני.

איומו של ראש הממשלה הגיע לאחר עימות בין השניים, כאשר בנט דרש לקיים דיון בנושא פעילות צה”ל בשטחי A וטען כי מסתירים מידע מהשרים בסוגיה זו.

בנט ביסס את טיעונו על סמך העובדה כי הנושא לא נמצא על סדר היום של הקבינט.

נתניהו השיב לו שיש תכנית קבועה לדיונים בקבינט – ושהרמטכ”ל צפוי לעדכן בנושא. את בנט זה לא שכנע. הוא זעם וסינן לעבר ראש הממשלה והשרים: “אתם לא עומדים בהבטחות ומסתירים פעולות”.

בתגובה למחאתו של השר, אמר נתניהו: “אתה לא קובע כאן. תירגע – או שאפטר אותך”.

בהודעה שהפיצה לשכת ראש הממשלה בתום הדיון נכתב: “הקבינט קיבל גם עדכון מהרמטכ”ל על שיחות התיאום הביטחוני מול מנגנוני הביטחון הפלסטינים. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ”ל הבהירו שצה”ל שומר וישמור על האפשרות להיכנס לשטחי A ולכל מקום שיידרש על פי הצרכים המבצעיים, ושאין שום הסכמה אחרת עם הפלסטינים”.

מלשכת השר בנט נמסר: “לא נתייחס לפרטים שנידונו בקבינט ביטחוני סגור. הדלפות מהקבינט הן דבר חמור שמסכן את ביטחון המדינה ואני מצפה מראש הממשלה לטפל בכך”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות