הרב עמאר אמר: “מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון” – ועורר סערה

רבה של ירושלים התראיין ב'קול חי' על המתווה שמעניק לרפורמים רחבה בכותל - ואמר: "התייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלה, אמרתי שאני לא יודע אם הם במצב היום ששייך..." • המחנך הרב מרדכי בלוי תקף בשידור: "הרפורמי הגדול אומר..." • מקרוב להגר"ש עמאר: "הוא ממש לא התכוון לגדולי העולם"
יוסף גרינבוים
א' אדר א' התשע"ו / 10.02.2016 12:45

הקרב על הכותל: הראשל”צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס הבוקר (רביעי), בראיון שהעניק למרדכי לביא ב’מהדורת הבוקר’ של תחנת הרדיו ‘קול חי’, למתווה שאושר על ידי הממשלה להעניק לרפורמים רחבה בכותל המערבי בה יתקיימו תפילות מעורבות.

במהלך הראיון התייחס הגר”ש עמאר לעובדה שגדולי ישראל אישרו את ההסכם – ואמר: “מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה”.

בהמשך הרחיב הרב עמאר והסביר: “אמר לי הרב רבינוביץ בשיחה אישית שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלה, אמרתי שאני לא יודע אם הם במצב היום ששייך… אולי הם בגילים כאלה, במצבים כאלה, שאני לא יודע…” בכך היה נדמה כי רבה של ירושלים רמז כי כביכול גדולי ישראל שהעניקו את האישור למתווה מבוגרים מדי ואינם מסוגלים להחליט. הוא הוסיף ואמר: “מן הראוי היה להרחיב את היריעה ולשמוע עוד דעות”.

דבריו של הראשל”צ עוררו סערה. המחנך הרב מרדכי בלוי עלה לשידור ב’קול חי’ ותקף את הגרש”מ עמאר: “הרפורמי הגדול אומר שגדולי הדור ששאלו אותם על הכותל הם זקנים ולא מבינים”.

המראיין מוטי לביא הסתייג והציע לבלוי שיאזין שוב לראיון עם הגר”ש עמאר – האם הדברים שהוא מצטט “נאמרו או לא”.

מקורב לרבה של ירושלים אמר לחרדים 10: “הרב התייחס לכך שלאחר מעשה, מנסים להביא אישור של הרב אביגדור נבנצאל, רב העיר העתיקה, שבשל גילו והמחלה שחלה בה לאחרונה יתקשה להכריע. הוא אמר גם שהוא לא יודע מה אמרו וכיצד הציגו בפניו את הדברים. הוא ממש לא התכוון לגדולי העולם.

“הערכה של הרב לגדולי ישראל הינה גדולה. יש ביניהם קשר גדול עוד מהימים שהרב היה בבני ברק – וממש לא אליהם הוא התכוון”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מרן הראשל
    10/02/2016 14:12
    אבינועם
  1. הראשל”צ הרב עמר לא צריך הסכמה של הצבועים דרעי ומוטקה בלוי ,מרן לוחם את מלחמת היהדות בעוז ותעצומות

    • עובדיה   10/02/2016 18:43

      100%
      שהצבועים יפסיקו עם המשחק מילים הזה והתחרות ההזויה של ״גדולים״. הרב עמאר הוא אדם חשוב ביותר, משכמו ולמעלה, ולא זקוק להסכמות של חפיפניקים האלה. היתה תקופה, כשעוד היו רבנים חשובים שאיתם הרב עמאר היה מתייעץ (הרב עובדיה, הרב משאש, הרב רוזנטל וכו׳). אוי נא לנו כי פנה היום וכעת הוא מוכרח לקבל את כל האחריות על עצמו, אבל ככה זה החיים. הרב עמאר הוא אדם גדוש בש״ס ופוסקים כמו הרבנים הקלסיים של עמנו וששימש כל צרכו, וכעת, שרבותיו הלכו לעולמם, אינו מחוייב לפנות לרבנים אחרים ולקבל דעתם (אם נוגדות לשלו). רק אנשים חסרי דעת יפערו פיהם מלאי ריב וידרשו ממנו ״לשאול הגדולי העולם״.

  2. מי אתה בלוי
    10/02/2016 14:27
    רזיאל
  3. הרב עמאר דיבר מכאב בענין אפילו שלא התכוון לגדולי ישראל אבל אני הקטן תמהה על שני דברים א. יעלה על הדעת שהגראיל שטינמן ורב חיים קניבסקי יתנו פשרה לרפורמים???בחיים לא
    ב. למה מר אריה דרעי כל דבר שואל את נשיא המועצת חכם שלום ובענין זה שאל את הראשלצ הרב יצחק . .. מצפה לתשובות …….

  4. הרב עמר
    11/02/2016 23:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. קודש קודשים כולו קודש רק מי שמכיר אותו מקרוב כמוני כל זיעה שהזיע בלימוד התורה והמצוות או לא למי שיתעסק בקודש נשרף כי בקודש מצאתיך אשרנו שיש לנו צדיק ותלמיד חכם ואבי היה החברותא של מרן אשרנו

  6. מוטקה בלוי לך תבקש סליחה
    12/02/2016 09:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. הגאווה הליטאית במיטבה
    אדם עז פנים וחצוף מדבר סרה ומזלזל בכבוד הרב עמאר שליט”א שהינו ת”ח עצום מגדולי הדור הספרדים!
    אני מוחה בתוקף על הזלזול של בלוי ברב שליט”א

    • רמי   14/02/2016 01:43

      מוחא בתוקף על דבריו של הרשע שהוציא דבריו של הצדיק הרב עמאר שליטא מהקשרם בשל אינטרסים לא ידועים. והמלצתי אליו שיעשה תשובה מעל גלי האתר ואם לא יהי רצון שהקב”ה יטול את נשמתו בהקדם למען שידעו ויראו שאין לדבר בגנות על תלמידי חכמים.