מרזל, בן ארי ובן גביר תובעים את יהודה אבידן ב-400 אלף שקלים

בכתב תביעה שהוגש לבית משפט השלום בירושלים כנגד פעיל ש"ס, טוענים השלושה: השמיץ אותנו במהלך שידור רדיו כאילו קיימנו הפגנה מול הגר"ע יוסף זצ"ל • "בין הנזקים שנגרמו לנו מדבריו: מפלגת 'יחד' לא עברה את אחוז החסימה"
אריה ריבקינד
ז' כסלו התשע"ו / 19.11.2015 09:14

ראשי ‘עוצמה יהודית’ – ברוך מרזל, ד”ר מיכאל בן ארי ועו”ד איתמר בן גביר – הגישו תביעה לבית משפט השלום בירושלים כנגד פעיל ש”ס יהודה אבידן.

השלושה דורשים מאבידן פיצוי בסך 400 אלף ש”ח, לאחר שאבידן טען במהלך שידור ברדיו ‘קול חי’, כי הם הפגינו מול ביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל  ופגעו בכבודו.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות משרד עורכי דין בן גביר, נכתב בין היתר כי התובעים הינם דמויות ציבוריות מוכרות ומנויים על הציבור הדתי:

• התובע ברוך מרזל הינו פעיל ציבור תושב היישוב היהודי בחברון, קשור בעבותות לציבור החרדי, ופועל להידוק הקשר בין ציבור זה לבין הציבור הדתי לאומי.

• התובע ד”ר מיכאל בן – ארי הינו איש חינוך וחבר כנסת לשעבר.

• התובע איתמר בן גביר הינו עורך דין במקצועו ובעלים של משרד עורכי דין, המוכר היטב בתודעת הציבור ופעיל למען עם ישראל וארץ ישראל.

התביעה מתייחסת לאירועים שהתרחשו בזמן שהשלושה היו חברים במפלגת ‘עוצמה יהודית, אשר התמודדה בבחירות לכנסת ה-20 במסגרת מפלגת ‘יחד’.

לפי כתב התביעה, הנתבע הינו דמות ציבורית מוכרת, פעיל בתנועת ש”ס, נציג וועדת הבחירות מטעמה ובעל עיסוקים ציבוריים שונים.

לפי כתב התביעה, במהלך ראיון שקיימו ברדיו ‘קול חי’ עם ברוך מרזל, עלה לשידור יהודה אבידן וטען כי מרזל רדף את הרב עובדיה זצ”ל.

מרזל השיב לאבידן כי הוא משקר, וכי מעולם לא הפגין נגד הגר”ע יוסף ואף סיפר על הקשר שהיה לו עם הרב, שכיבד את מרזל הרעיף עליו אהבה, ושיבח אותו פעמים רבות.

אלא שאבידן, במקום להתנצל למשמע דברי מרזל,  “הוסיף חטא על פשע” וטען כי “המחנה” של מרזל, בן ארי, ובן גביר הפגינו מול הרב עובדיה.

בשלב זה עלה לשידור עו”ד בן גביר ואמר: “תראה, אני מבין שיהודה אבידן ממשיך בסחבקייה שהייתה לו במהלך כל הדיונים בוועדה גם עם נציגי יש עתיד וגם עם נציגי מר”צ, הוא כנראה בחר לו להיות הסמן השמאלני של הציבור החרדי, זה בסדר, אבל אסור לו להשמיץ ואסור לו לומר דברי לשון הרע.

“שמעתי את השידור שהוא מתחיל לדבר שברוך מרזל הפגין מול הבית של הרב עובדיה וכשברוך אמר לו ‘שקרן שקרן זה דיבה’, פתאום מר אבידן תיקן את עצמו ואמר ‘לא לא לא זה המחנה שלך’, וכששאלתם אותו מי זה ‘המחנה’ אז הוא אמר ‘איתמר בן גביר’, אז גם איתמר בן גביר לא הפגין מול הבית של הרב עובדיה ויהודה אבידן יש לו … עד מוצאי שבת כדי לעלות לשידור ולהתנצל. במידה והוא לא מתנצל אני הולך לקחת אותו לבית המשפט לתביעת דיבה, הוא צריך להבין שאי אפשר לשקר ואי אפשר לומר דברים של השמצה…”

בתביעה נאמר כי למרות דברים אלה, אבידן לא התנצל ואף לא הגיב למכתב שנשלח אליו בדרישה לפיצוי בגין אמירת דברי השקר כלפי ברוך מרזל, בן ארי ובן גביר.

בפרק המשפטי לכתב התביעה נטען כי כתוצאה מדברים אלה נגרם נזק קשה מאוד לפעילותם הציבורית של השלושה, וכי בין הנזקים שנגרמו מפלגת ‘יחד’, שמרזל היה אחד מהמועמדים שלה, לא עברה את אחוז החסימה.

התובעים טוענים כי בדבריו עבר אבידן על חוק איסור לשון הרע וגרם להשפלתם של התובעים בעיני הבריות ועשה אותם מטרה לשנאה בוז ולעג מצידם.

עוד נטען, כי דבריו של אבידן פגעו במשרתם ומשלח ידם של התובעים, וכי אין פרסום הדברים חודש לפני הבחירות לכנסת, נועד כדי לפגוע בבחירה למפלגת יחד.

התובעים דורשים מאבידן לפצותם בסכום של 400 אלף ש”ח וטוענים כי סכום הנזק שנגרם גדול מהסכום בו נקבו, אך הם מעמידים את הסכום רק מטעמי אגרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הלואי ויצליחו
    22/11/2015 00:09
    ליטאי
  1. נמאס מהברברן הזה