אדישות במטות ג’? הקשיבו לסיפורו של ח”כ מוזס

חשבתם שבמטות של ג' שוררת אדישות? • אז זהו, שזה נכון אולי למטות המרכזיים • בשטח עצמו, מתברר שהח"כים מתרוצצים ומנסים לעשות מעשה גם בלי יד מכוונת 'מלמעלה' • אתמול היה זה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שניסה לעורר את בית שמש
ד' אדר התשע"ה / 23.02.2015 12:37

למרות האדישות השוררת במטות ג’ השונות, ובעיקר במטות המרכזיים, המסתפקים בטלפונים לבתים בדבר מקומות ההצבעה ושאר פרטים טכניים, אך מלאכת הסברה כמעט ולא נעשית, מתברר כי הח”כים עצמם מנסים לעשות מעשה ולפעול עצמאית בשטח.

אמש היה זה ח”כ מנחם אליעזר מוזס,  יו”ר סיעת יהדות התורה, שנסע לעיר בית שמש ודיבר בפני תושבי המקום שהגיעו לבית הכנסת “דמשק אליעזר”.

מוזס פתח בקריאה של רשימה מדגמית של הגזירות שהממשלה האחרונה גזרה על הציבור החרדי וביניהם: הדרת הציבור החרדי מהטבות בדיור, מניעת הנחות בארנונה, הפסקת השתתפות בדמי מעונות, ביטול חוק נהרי, השתת מימון תשלומי חשמל מים וניקיון על הורי התלמידים בבתי הספר לציבור החרדי, קיצוץ בתקציבי מוסדות התורה ועוד.

ומעל לכל, “במהלך הקדנציה הבאה ייכנס חוק הגיוס לתוקפו ומעבר למספר מתמידים, על כל השאר יוטלו סנקציות פליליות, על כל המשתמע מכך”.

מוזס סיים את דבריו בסיפור מעניין:

הרה”ח ר’ יעקב דוד וולצר ז”ל, היה מנהלה המיתולוגי של מוסדות ויז’ניץ בארה”ק. באחד מהדינרים שכונס בארה”ב לטובת המוסדות, נבצר מהרה”ח יעקב דוד וולצר להשתתף בשל שמחה צפויה במשפחתו. את התלבטותו אם לצאת את הארץ ולהשתתף בדינר או להישאר בביתו לצד משפחתו, הביא בפני האדמו”ר בעל ה”אמרי חיים” זיע”א.

בעל ה”אמרי חיים” הורה לו לצאת להשתתף בדינר והבטיח לו כי הוא ידאג לכל צרכי השמחה במשפחתו.

שנה לאחר מכן, התקיים דינר נוסף ומועדו נפל על מועד הבחירות כאן בארץ. ניגש הרב וולצר שוב להתייעץ עם ה”אמרי חיים” והפעם, לא התיר לו לעזוב את הארץ. “כל קול קובע. אסור לוותר על אף קול!” הייתה הפעם הוראתו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בספירות ובסיפורים הוא חזק...
    23/02/2015 14:47
    אגודאי
  1. אין ספק. מוזס חזק בספירות ובסיפורים, אבל רק במגרש הביתי שלו – חסידי ויז’ניץ שאין צורך לשכנע אותם להצביע ג…

    • אגודאי   23/02/2015 14:48

      אין ספק. מוזס חזק בספירות ובסיפורים, אבל רק במגרש הביתי שלו – חסידי ויז’ניץ שאין צורך לשכנע אותם להצביע ג…