נשיא המועצת חכם שלום כהן לגלג: “השיר התקווה זה שיר מטומטם”

נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, חכם שלום כהן, לגלג בכנס בחירות בנתיבות על המנון המדינה • ש"ס: "איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל"
נחמן גור
ג' אדר התשע"ה / 22.02.2015 17:22

נשיא מועצת חכמי התורה של ש”ס, חכם שלום כהן, לגלג היום, במהלך כינוס הבחירות של ש”ס בנתיבות, על השיר ‘התקווה’ ואמר כי מדובר ב”שיר מטומטם”.

“ליוויתי את מרן זכרונו צדיק לברכה 60 שנה. אין אצלו דבר אחר חוץ מתורה. כלום. עני מרוד היה, עני.

“בהכתרה של חכם יצחק נסים שהיה רב ראשי לישראל, בסוף ההכתרה התחילו לשיר ‘כל עוד בלבב פנימה’. מה אלה משוגעים? מה מכתירים עכשיו ראש ממשלה? מה זה?

“אני לא עמדתי. כולם עמדו כמו ‘עלינו לשבח’. גם הרב עמד.

“אחרי זה בא אחד מאחוריי אמר לי: ‘אתה יודע איזה בוקס רציתי לתת לך’? אמרתי לו תתן ותראה מה שתקבל. לא יודע בן כמה הייתי, הייתי בחור צעיר”.

בהמשך סיפר חכם שלום: “שאלתי את הרב למה עמדת? אמר לי אמרתי ‘עלינו לשבח’. למה אמר עלינו לשבח? לא רצה שהשיר הזה, המטומטם הזה, ישפיע עליו משהו”.

תנועת ש״ס פרסמה בתגובה: “איש לא ילמד את חכם שלום כהן שגדל כל ימיו בירושלים שבין החומות מהי ציונות ומהו היחס לארץ ישראל. זכותו וחובתו של חכם שלום כהן  לחשוב שהמקורות של תורת ישראל שליוו את עם ישראל אלפי שנים ומדברים על הכמיהה והשיבה לציון, עדיפים עשרת מונים על שיר שנוצר רק בעשורים האחרונים.

“אנו מכבדים כל אדם על הדרך שבה הוא בוחר להתחבר לציון, מה שחשוב זה עצם החיבור של עם ישראל למולדתו ולא הדרך שבה הוא נעשה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים שמופתעים מהתגובה של הרב לשיר
    23/02/2015 10:53
    לאה
  1. ומכך שהוא מעדיף להתפלל מלשיר שירים, שלא יצביעו ש”ס.
    אתם מיותרים.

  2. מה שבטוח שכתבה כזו היא בטוח עוד סיבה מטומטמת
    23/02/2015 11:00
    שחר
  3. להצביע לאלי ישי…