החרדים מקפלים את האולטימטום: התקציב יעבור ללא חוק הגיוס

מגעים לביטול האולטימטום - מסתמן: חוק הגיוס יידחה: החרדים העמידו את חוק הגיוס כתנאי להעברת התקציב אך כעת הם נאלצים להתקפל • במקביל, התקציב שנמצא בראש סדר העדיפויות צפוי לקחת את מלוא תשומת הלב של וועדות הכנסת
חרדים 10
ט' אייר התשפ"ג / 30.04.2023 18:56

העיתונאי יהודה שלזינגר מפרסם ב’ישראל היום’ כי מזכיר מועצת גדולי התורה, הרב יעקב ולצר, נפגש בימים האחרונים עם מספר אדמו”רים בכירים בציבור החרדי על מנת להסביר להם את המצב שמביא לדחיית חוק הגיוס.

העיתונאי עמית סגל, פירסם כי ש״ס ודגל התורה מסכימות לדחיית חוק הגיוס ממושב הקיץ, גם רוב חברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל תומכים במהלך.

כזכור, המפלגות החרדיות הציבו אולטימטום לממשלה ולשותפותיהם לקואליציה כבר בשלב ההסכמים הקואליציוניים, לפיו הן יצביעו בעד תקציב המדינה רק לאחר שחוק הגיוס יעבור. למרות ההבטחות וההסכמים, מסתמן כי הקואליציה לא תצליח להעביר את חוק הגיוס לפני העברת התקציב והחרדים יאלצו להתקפל.

תזכיר חוק הגיוס עדיין לא הוגש ובמקביל, התקציב, שנמצא בראש סדר העדיפויות, צפוי לקחת את מלוא תשומת הלב של הוועדות השונות בכנסת, כמו גם את זמן הדיונים במליאה. כידוע, במידה והתקציב לא יעבור עד סוף החודש, הממשלה תיפול.

על אף שבימים האחרונים החרדים ממשיכים להתעקש בפומבי על חוק הגיוס ולאיים על שלמות הממשלה, מאחורי הקלעים הם כבר מעדכנים ומאשרים עם הרבנים את ביטול האולטימטום.

הבכיר ממועצת גדולי התורה הספיק לשוחח עם האדמו”ר מויז’ניץ’, האדמו”ר מבויאן וגם עם האדמו”ר מגור. בהמשך צפויים ראשי המפלגות החרדיות להיפגש עם אדמו”רים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות