העבודה אישרה האיחוד עם ציפי לבני: “נעשה מהפך”

ועידת מפלגת העבודה אישרה את האיחוד עם התנועה של לבני ואת רשימת השריונים • הרצוג: "ציפי לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר" • יחימוביץ': "מסירה בפניך את הכובע"
נחמן וייס
כ"ב כסלו התשע"ה / 14.12.2014 20:28

איחוד השמאל: ועידת מפלגת העבודה אישרה הערב, כמעט פה אחד, את האיחוד עם ‘התנועה’ של ציפי לבני, ואת השריונים.

בנאומו בפני הועידה, אמר יו”ר המפלגה יצחק בוז’י הרצוג: “הבטחתי שנהיה אלטרנטיבה לממשלה שחבריה מתחרים ביניהם מדי יום מי מסית יותר, מי מתלהם יותר, מי קיצוני יותר, וכל זאת בזמן שאזרחי המדינה מאבדים אמונה, ונפרדים מהתקווה שיכול להיות כאן טוב יותר.

“נדרתי להנהיג את המפלגה בנחישות אין קץ, במטרה להחזיר את מפלגת העבודה להנהגת המדינה, אך תמיד, בכל רגע ורגע, הבטחתי לעשות זאת יחד אתכם עם מבט מפוכח ועם מצפן מכויל על נקודה אחת בלבד, טובת המדינה ואזרחיה”.

הרצוג סיפר על התלבטויות לפני ההסכם: “זה לא סוד שהתלבטתי לפני שקיבלתי את ההחלטה שנרוץ יחדיו עם מפלגת התנועה בראשות ציפי לבני, קיבלתי הכרעה אישית ומנהיגותית והעדפתי את טובת הכלל.

אני מכיר את ציפי לבני שנים ארוכות. מאחורינו שעות רבות של דיונים וקבלת החלטות בנושאים החשובים והרגישים ביותר. אני מכיר את כישוריה ואת יכולותיה, ואני יכול לומר לכם: ציפי לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר”, הפליג הרצוג בשבח שותפתו החדשה.

העבודה, הרצוג

“ביחד, אנחנו נוביל את הרשימה המשותפת האיכותית ביותר, שתנצח את הבחירות ותחליף את ההנהגה ואת השלטון. אני אחליף את בנימין נתניהו ומפלגת העבודה בראשותי תחליף את הליכוד בהגה השלטון, וביחד אתכם נוביל את מדינת ישראל!” הכריז הרצוג.

גם יו”ר העבודה לשעבר ח”כ שלי יחימוביץ’, הביעה תמיכה באיחוד ובהרצוג: “פעם בכמה זמן מתרחש נס, ומפלגה שעד לפני זמן קצר דשדשה, הופכת לכח המוביל. נסים לא קורים מעצמם. ומי שהוביל את המהלך הזה, שגרם להתאוששות פלאית שלנו בתוך שבועיים, הוא יושב ראש המפלגה יצחק הרצוג, ואני מסירה בפניך את הכובע. על הכישורים הפוליטיים, הסבלנות, ההקרבה, הנכונות לראות את התמונה הגדולה”.

על פי ההסכם שנחשף היום, מלבד המקום השני ברשימה המשותפת ללבני ורוטציה בראשות הממשלה, תקבל לבני שריון גם למקומות: 8, 16, 21, 24 ו-25. בנוסף ישוריין מקום 11 ברשימה, למקרה ויהיה הסכם נוסף, למשל עם שאול מופז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות